SELAMAT TAHUN BARU 2015

Thursday, March 1, 2012

JADIKAN KEGAGALAN SEBAGAI GURU


Image:Google

KEGAGALAN DALAM KEHIDUPAN BOLEH MEMBUAT KITA AGAR LEBIH BERJAGA-JAGA UNTUK MENERUSKAN KEHIDUPAN.

  Dalam kehidupan setiap insan bergelar manusia mesti melalui banyak panca roba. Rintangan dan masalah hidup. Ada yang baik dan ada yang buruk. Ada yang Berjaya, tak kurang juga yang gagal.
  Kegagalan yang pernah kita lalui itulah yang mematangkan kita sebenarnya. Yang menyebabkan kita agar lebih berhati-hati. Supaya kegagalan itu tidak berulang lagi.
  Jadi jangan sesekali kita putus asa semasa kita menempuhi rintangan hidup. Kerana bak kata pepatah….  Err…errr.. apa entah..!!!!… tak ingat dah pepatah tuu… sendiri cari lah….


21 comments:

Deru Ombak said...

Sawasdee ka nong teerak..

Benar kata WuMing tu... Pepatah..?? Eheheh.. Nanti nak cari dulu k...

Pok Amai-Amai said...

Hahahaha! Netri yg motivated. Tp hujung ayat tu tiba2 bt laak pulak eh Wu Ming? Hahahah!

Mama Ema said...

eh, akak pun lupa pepatah apa..hehehe

umie naziera said...

kegagalan tu sbgai pngalaman untk tmpuh yg lain pulak..errr,cari sat pepatah tu..hehhe

Hanamiko Sakura said...

betul tu..jangan putus asa... ape ek pepatah untuk tu...ermmmm......

Angah said...

pepatah oooohh pepatah..'alah bisa tegal biasa' kot..

sisdee said...

gagal sekali bukan gagal selamanya :O hahahaha..

sgt betul!! tak de gagal tak hidup namanya :)

Rapunzel Cikilolo said...

sama mcm quote hidup aku.

sebab kita dah jatuh tergolek yang membolehkan kita duduk, bangun, berdiri, berjalan dan akhirnya berlari dengan laju. :)

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

selalu semangat jer masuk blog ni penuh ngan nasihat gituew

Serunai said...

Selalu berpesan pada dir.. berani gagal! Memang sakit bila gagal tapi tanpa kegagalan diri ni terlalu di zon selesa lak.. cam tak teruji.. kegagalan jua guru terbaik

Mr.Clive said...

tpi jangan terlalu berjaga2 sehingga melumpuhkan diri untuk berebut peluang dengan org lain. :)

eB ezrin said...

betol. gagal sekali... eh berkali2 bkn bermakna selamer2nyer kan? :)

Beatrice Bianus said...

berabis cari pepatah tu..haha..nda dapat...
yuppss, i stuju ngan u btw.....tapi bukan senang utk bangun dari kegagalan..kita perlukan sokongan ^^

LINDAHERY said...

usaha tangga kejayaan kot bak kata pepatah tu... hihihi...

Akue Achik said...

bgun dr kegagalan..

ggal kali ptama sy salu ckp, "it`s ok, nnt bole cba lg"

tp sbnrny tu tuk sdapkn ati sdiri je..huhuu

slbhny fhm2 la kan..

EyqaLuvender said...

bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian...hehe

CaDLyNN said...

setuju!!!!

kalau berkali2 buat salah yg same tu mmg lgsg tak blaja la dr kesilapan..

Mr.Clive said...

selamat ujung minggu! :)
hehe

Cik Azizah said...

gagal sekali bukan bermakna gagal selama lamanya....tu la pemangkin untuk kita terus berusaha :)

Ckin Kembaq said...

bagai menarik rambut dalam tepung...hehe entahlah..

p/s: memang betul pun..kegagalan yg dialami sblum ni yg buatkan lebih bhati2 di masa dpan..

mama aini said...

ehem..gagal sekali tak bererti gagal selamanya..apapun hidup kena diteruskan..hikk2x..