SELAMAT TAHUN BARU 2015

Wednesday, February 29, 2012

PERJALANAN HIDUP


Image:Google

JANGAN TERLALU TAKSUB UNTUK MENUJU KE DESTINASI
SEHINGGA TERLUPA PADA PEMANDANGAN DI TEPI JALAN YANG DILALUI.

  Kerana dunia yang penuh dengan pertandingan dan perbandingan. Manusia berlumba-lumba untuk  mencapai kejayaan dalam hidup masing-masing. Tanpa memikirkan apa yang telah mereka lakukan.
  Mereka tidak memikirkan kesan kepada orang sekeliling. Baik atau buruk. Seperti yang kita lihat di kaca TV, fitnah, umpatan, kata keji dikeluarkan oleh mereka yang digelarkan pemimpin masyarakat.
  Orang yang cetek pemikiran akan terpedaya dengan omong kosong mereka. Lakonan mereka. Gula-gula diberi. Hanya sebagai jambatan manusia untuk mereka menyeberang kearah kejayaan yang mereka impikan.
  Ini hanya kata-kata dari seorang insan yang kerdil. Yang bosan dengan sandiwara pihak-pihak tertentu. Tiada kaitan dengan mereka yang masih berlegar-legar dengan bertopengkan manusia atau yang telah mampus.


  

20 comments:

umie naziera said...

kehidupan bukan sekadar hidup untuk diri sendiri,ambil kira kehidupan org lain jugak kan :)

azam said...

tentukan hala tuju....

pemandangan boleh mengubah hala tuju dan jadikannya cabaran

cik mun said...

penuh mendalam kate2 tersebut..

Ckin Kembaq said...

ya! sy pun bosan dek fitnah dan penipuan melampau...

Akue Achik said...

jarang tgok tv..jarang ambl taw psal dunia..

tp sy sdar, bnda ni ttp jga blaku di skliling sy..

tp kdg2, selaluny.

sy jga macam tu.

tgok dpn, kanan kiri tak pndang. akhirny, tbabas sdiri..

Hanamiko Sakura said...

nauzubillah... moga2 kita diberi perlindungan daripadaNya... ameen~

Mr.Clive said...

pabila mempraktikkan "the end will justify the means" ni yg bahaya...

aReLaN said...

tulah pasal kan.bagi certain people biarlah diorang dapat hidup senang lenang tanpa memikirkan orang lain.susah kan bila manusia terlalu pikirkan dunia & diri sendri je ni.

Pok Amai-Amai said...

Entri Wu Ming nie....mmg betul2 motivate lah!

fiza said...

Dalam maksudnya nih.

wan nurul hezrina said...

=)insyaallah n alhamdulillah

eB ezrin said...

mcm2 dunia nih kan? hmmm

Mama Ema said...

pilihanraya semakin mendekati...

Deru Ombak said...

Hi WuMing...

Ada kalanya.. Kita harus memandang setiap perkara itu
Pada different perspective. :)

shark said...

mmg terbaek gambo tu..

Amyra Azhar said...

kita bukan sekadar hidup malah kita kena fikir kita ni hidup untuk apa. jadi kena fikir dan ikut benda yg betul n_n

MulutPayau said...

jgn mudah terpedaya dgn omong kosong tersebut...!!!!

mama aini said...

ehem WuMing dalam makna kata2 diatas tu..

herry tan said...

nice topic n nice blog..

if u have time visit n follow my blog
herry-tan.blogspot.com.. thanks

obat tradisional berbagai macam luka said...

sangat seram sekali....