SELAMAT TAHUN BARU 2015

Sunday, January 15, 2012

MASA


Image: Google  Word: WuMing

  Selalunya kita akan hormat kawan kita. Bimbang nanti tak ada teman masa rehat atau masa keluar makan.

   Kita akan diam dan pendam rasa bila Boss kita tengking. Takut nanti tak naik pangkat atau dibuang kerja.

  Sebaliknya kita akan cakap apa saja yang terlintas di kepala kita bila orang yang sayang (Betul-betul sayang) pada kita menegur. Seperti teguran dari Ibu dan Bapa. Teguran dari adik beradik atau saudara kita.

  Kerana kita pasti mereka tak boleh buang kita. Kerana kita tahu mereka tak mungkin akan benci pada kita.

  Tapi bila suatu hari mereka pergi tak pulang-pulang… Kita selalu berdoa dan berfikir… Kalau boleh di undur masa. Kalau mereka hidup kembali..Dan banyak lagi kalau….

  Aku akan lakukan yang terbaik.. Tidak merungut dan bantah.. Itulah janji kita…

  Tapi… segalanya dah terlambat… Nasi dah jadi bubur… Tapi bubur masih boleh dimakan… Tapi sekarang bubur itu pun dah BASI…

  Fikir-fikirkanlah… Jangan pandang enteng hati dan perasaan orang yang sayang anda… Terutama Ibu Dan bapa… Biarkan saja apa mereka nak kata….. Diam saja… Jangan lupa… Kasih sayang mereka tidak ada tandingannya…

  Ikhlas dari WuMing… seorang bapa dan juga seorang anak dan kawan korang…. I love you all too……



19 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

n3 yg sangat baguih....
masa ituew emas...x boleh gostan hahaha...loghat kedah agak2 paham dak??

nuyui a.k.a miss YUI said...

penuh mksdnya..

mama aini said...

betul WuMing..sementara org2 tersayang termasuk ibubapa masih ada disisi, jagalah perasaan mereka !!!..

Eye_nee said...

...dan kerana pengalaman hampir kehilangan "dia" yg sedarah sedaging buatkan akk kini berhati2 menuturkan kata2 yg terlepas tahun2 sebelumnya...

LINDAHERY said...

betul tu wuming...TQ atas nasihat tu...

** blog baru, tahun baru.. cerita baru laa...hihi

aReLaN said...

hmmm...betul3.hargai,hormati orang yang kita sayang sementara hayat masih ada agar tak menyesal di kemudian hari.pesanan utk diri sndri juga.

Munnafendy said...

terkedu baca entry ni..

itulah, kalau ape2 bkaitan fmly, sy akan usahakan jgk wpun terpaksa amik cuti tnpa gaji.sbb sy selalu ingat, 1day kalau kita mati, dlm masa sehari bos boleh cr pengganti kita..tp family? kehilangan smpai bila2

apapun fmly must come 1st

sisdee said...

betul!! saya selalu ckp camni kat diri saya jika saya stress dgn seseorang ...sbb masa blalu mmg sangat pntas dan tak boleh nk pusing balik...sbb apapun blaku Allah saja yg tahu :)

Lady Emilya said...

setuju2..kalau bubur msih bole dimakan lg.. tp kalau dh basi..tk bole nk buat ape hmmm..

|cah-sahaJa said...

tumpang promote.. jgn marah..

jemput singgah kalau inginkan header baru atau yang lebih menarik.. free saje wat masa ni.. cepat2. sapa cepat dhe dapat... :p
http://icah-sahaja.blogspot.com/p/blog-header.html

nGiau said...

satu nasihat yg sangat baik :)

Ahmad Ali (bukan nama sebenar) said...

dah follow sini . jom try usha sana
ngeh2

uyaitusaya said...

terima kasih :') hakikatnya kita mmg akan tsedar bila kehilangan.T.T

Terbang Bersamaku said...

sayngilah dan hargailah org di sekeliling kita...hargai masa yg kt punya unk bersama org yg kita sayang,kelaurga kita terutamanya,,..

L said...

buat apa yg betul.. huhu. selagi didunia carilah sahabat mush jgn dicari..=)

jom bca kejap..=0
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/berkata-dengan-lemah-lembut.html

Cik Anita said...

salam singgah.. :)

sangat bererti! dan sangat khuatirbimbang juga dengan masakan datang tentang hakikat pemergian yang hakiki. apatah lagi insan2 yang tersayang...

nini said...

betul....dengan orang yang tersayang selamba je kita cakap whatever we want....mentang2 la depan sayang kita...dengan harapan mereka faham kita....erm

Ariesyah said...

salam...bermanfaat entri ni ..perlu menghargai org di sekeliling kita yg menyayangi kita

CaDLyNN said...

Totally agreed!