SELAMAT TAHUN BARU 2015

Sunday, November 13, 2011

MULUT DAN TELINGA


Kita punyai satu MULUT dan dua TELINGA.
Image:Google
Supaya kita boleh DENGAR lebih banyak dari BERCAKAP.

24 comments:

Umiey said...

hi wuming..peringatan yg bgs utk pagi isnin..renung2kan

Akue Achik said...

gulp...sy mmg ska bckp....huhuu

ascil.punye.lah said...

ya,tapi manusia selalu dgr sikit,cakap lebih.

aku pon tak kurg jugak lah.hahaha.

sugar2 kapas strawberry said...

mendengar dan bercakap harus seimbang

Kakzakie said...

Kalau ada dua mulut penat yg satu, satu lagi masih nak bercakap haha...

CGG said...

betul3..
akak sokog 200%

azam said...

:) sokong.....hehehehe

byk cakap dan tak mendengar walaupun kita yg salah...hehehe

misya said...

betul tu

Cik Azizah said...

mendengar lebih baik dari berkata yang bukan2.. tambah dosa kering jer..hehe

MaMa AiNi said...

tajam & mendalam sekali ayat2 diatas tu..hu2x..

Eye_nee said...

terkadang 2 telinga itu sendiri tak tahan mendengar bila 1 mulut itu bercakap...

lia said...

dan 2 tangan utk lebih bekerja dari bercakap...

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

agree tepat sekali bro

Lia said...

setuju3.....

JunAina said...

tapi selalunya mendangar dengan satu telinga dan satu telinga lagi akan mengeluarkan apa yg di dengar kadang2 tanpa di tapis juga...jadi apa yg mulut ucapkan tiada gunanya.

Ainul Hayat said...

Ye betul tu.

dhiera said...

kurang kan bercakap ye kawan2~

EyqaLuvender said...

tp dlm dunia ni,t'lalu ramai yg b'ckp n kurang yg m'gdr...

jemarisuri said...

salam kenal,

akak dh follow back...byk ckp krg mendengar..mcm sapa ek..hehe

::contengan hati::)) said...

yup2 btol, kadang2 lagi banyak bercakap yang buat orang sakit hati dari mendengar pekara yang baik ;)

ieyza afieyna said...

tapi tula rmai org umpama 2 mulut satu telinga... berbuih2 ckp bgi nasihat.. tapi xdengar.. umpama xde telinga lnsung ..

ieja amieja said...

tersirat sungguh ayat diatas..

agaknyer fazilah kamsah tu klu blh pun nak dgr jer dr bercakap kan..

shera haifa said...

setuju.. :)

MulutPayau said...

setuju sangat tu...darpda bercakap bnda yg tak berfaedah, lebih baik diam....