SELAMAT TAHUN BARU 2015

Wednesday, October 19, 2011

KEBAHAGIAAN YANG SEBENAR


Image:Google

ORANG YANG BENAR-BENAR BAHAGIA
BUKANLAH ORANG YANG PALING KAYA
BUKANLAH ORANG YANG PALING BERKUASA
TETAPI
ADALAH ORANG YANG FAHAM APA ITU MEMADAI
TAHU ERTI KATA CUKUP
DAN PUAS HATI DENGAN APA YANG ADA.


Entri aku yang sebelum ini yang bertajuk KESABARAN adalah entri biasa yang langsung tiada kaitan dengan perasaan aku... Hanya untuk kita sama-sama berfikir. Aku tidak pernah buat entri tentang emosi atau perasaan aku. Juga tak akan aku buat.


25 comments:

misya said...

agreed

LINDAHERY said...

yelah en.wuming :)

azam said...

setuju.....

yang penting harus bersyukur dengan nikmatNYA

WuMing said...

:)

Fara said...

Betul tu WuMing! Reda dgn apa yg ada....syukur saja.

adwafarahin said...

bahagia dgn apa yg sye ada skrng :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

alhamdulillah syukur dgn apa yg ada skrg..

missbby said...

yea..paling penting memang kena bersyukur..kita bersyukur..

Eye_nee said...

Hanya diri yg tahu dimana terletaknya kebahagiaan ...

Cik Azizah said...

bersyukur dengan apa yg ada sekarang :)

Akue Achik said...

eheheeh,,manusia..sentiasa g.r.e.e.d.y..

sy pon xda beza..

AyiLarimA said...

Kebahagiaan akan kita kecapi apabila diri kita yang ingin mengecapinya. Kebahagiaan datangnya dari hati yang suci (maaf, ayat agak jiwang plus celaru) hehe.

*Time to rest : http://aylliarimasiprincess.blogspot.com/2011/10/ceritera-cinta-lensa-di-kaki-lima-2.html

ieja amieja said...

yup! sokong..duit pun tak boleh nak membeli segalanyer..mensyukuri apa yg dimiliki kan lbh berkat..

JunAina said...

selalunya org ada rumah kecik nak beli rumah besar...pakai kereta kancil nak upgrade pakai honda, kalau duit bertambah...

MaMa AiNi said...

betul WuMing..kebahagian tak dapat dibeli dengan wang ringgit..ha2x..

Cik Muda Sae said...

yep. agree..~

Kakzakie said...

Tapi kita selalu lupa...

fiq. said...

org yang tak lupa bersyukur paling bahagia, sebab dia rasa sentiasa mencukupi, subhanallah

AyiLarimA said...

Thanx cox sudi baca story dlm blog Mira.

*Tunggu smbungannya nanti :)

MulutPayau said...

setujuuuu sangat...
Bersykur dgn apa yang ada....harta bertmbun pun belum tentu bahagia..

Cikli said...

betul tu. rasa cukup dan syukur

Hana Soffelia said...

Bersyukur dengan apa yang ada. Jiwa jadi tenang.

anamizu said...

yela..cik ana pun setuju..
byk harta pun kdg2 jiwa
kacau gak takot harta dia habeh =P






luv,
cik ana

suha said...

yup,bahagia itu ialah apabila kita boleh menerima kehidupan kita (^_^)

wan nurul hezrina said...

manyak betull lah wuming=)erti kata lain kenalah bersyukur dengan apa yang ada=)