SELAMAT TAHUN BARU 2015

Thursday, September 22, 2011

5 LANGKAH UNTUK MENGGELAKKAN DIRI DARI MENGANTUK DI WAKTU PETANG


Image:Google


  1. Senaman ringan untuk meregangkan otot-otot badan.
  2. Makan Serat chocolate
  3. Letakkan wangian Pepper Mints di tepi meja kerja.
  4. Berjalan-jalan di luar ofis atau di halaman rumah.
  5. Minum secawan teh.


Kalau lima langkah di atas tu tak Berjaya juga… Hangpa pi tidoq laa senang….



20 comments:

azam said...

langkah ke 6 tu pasti berkesan

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

hakhak..yui jrg sesangat nak tidoq petang..

lau sakit atau pnt sgt,mgkinlah..

lgpon tak brape elok tido ptg ni =)

Akue Achik said...

nak minum teh...tapi lec xbg kuar dr kelas.. tidoq je la kan.. haha

MaMa AiNi said...

info yg bagus untuk dishare !!...he2x..ayat yg last tu kelakar mama rasa..

Anisa Hang Tuah said...

tidur petang sgt nikmat.

misya said...

haha langkah ke lima sangat bagus untuk di praktikkan

MamaEma said...

tak tahan akan tidur juga...

CikPuan Fara said...

bagus tips ni.. tapi mata mmg takleh elak tgk jam bila kol 5 heheh

Hanie_Dew said...

errr..serat chocolate camane.

Hana Soffelia said...

Petang2 taklah mengantuk sgt. Around pukul 12 hingga 1 tu yg xthn. Langkah2nya sama ke seperti di atas? :-p

Fatin Farhana Binti Ramli said...

kalau mengantuk time test maam mane pulak ??

dhiera said...

petang la sedap tidur~

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn said...

Tido trus 2 br jd law x ngantok la jwbnya hohoho..

Mommy Fara said...

WuMing, klu sy minum teh...perut sy kembung! Mmglah tak ley tido! Hahahaha!

Wah! Mane nak cri wangian peppermint eh? Sy pun nak 1!

Cik Azizah said...

xberjaya!dah buat dah semua tu..sebab jijah memang suka tidoo petang..wakaka :p

yatt said...

saya suka langkah ke6 tu..hikhik

Eye_nee said...

gua rasa kan bro..langkah ke 6 tu paling terkesan...hehe..

budakijaupendek said...

hehe
tp for me minum teh secawan ibarat org mengantuk dihulurkan bantal je rasanya.

Run Away said...

tips yg sangat sesuai utk sy yg suka tido....;d

Jue said...

Dah cuba tp x bjaya hahaha. Ngantuk lg ada. Lbh2 lg time ujan hahaha. Slalu aku diri dkat tingkap ofis aku, tgk pmandangan hahaha