SELAMAT TAHUN BARU 2015

Monday, August 22, 2011

SUARA ORANG MATI MENYANYI


Cerita ini berlaku tahun lepas. Lex, Kent dan aku pergi ke sebuah kampung. Kami pergi melawat dusun rambutan dan durian kawan aku Chong.(Semua bukan nama sebenar).Kami bercadang nak bermalam di sana 2 malam.
  Sampai di sana kami pun kemas barang-barang. Lepas itu kami semua turun ke dusun cari buah durian. Sampai senja kami semua pun dah letih. Lepas mandi dan sarapan malam kami pun bersembang. Hampir pukul 10 malam masing-masing pun dah mengantuk.
iMAGE: gOOGLE

    Chong: Korang nak minum kopi tak?
    WuMing: Tak mau lah.. Aku nak tidur.
    Lex: Aku pun nak tidurlah… Esok sajalah..
    Kent:Krohhhh!!!Weee...Krohhhhh!!!!Weee

  Keesokan pagi semua orang pun gempar dengan cerita aku.

    WuMing: Korang tau tak semalam aku dengar suara orang menyanyi..
    Kent: Biasa aar tuu… Orang lain tak tidur lagi… kita saja yang tidur awal..
    WuMing: Memang laa biasa kalau orang yang menyanyi.. Tapi suara orang yang menyanyi semalam itu… Setahu aku dia dah meninggal.

    Chong: Biar betul wei….

  Malam itu semua orang dah berada dalam rumah seawal pukul 7 malam. Hanya aku saja yang belum mandi.. Telaga pula agak jauh dari rumah yang kami tidur malam itu.Biasa laa rumah kampung.

    Lex: Wuming, Ko tak mandi lagi.. Tak takut ker pergi mandi seorang nanti.
    Chong: Aku tak mau teman tau.. aku gerun laa dengar cerita ko pagi tadi.
    Kent: Aku pun tak lapang laaa…
    WuMing: Laaa… nak takut apa… Suara yang aku dengar semalam  tu suara Micheal Jackson.. Orang tepi rumah yang pasang CD…

    Lex,Chong dan Kent dengan serentak berkata “ Kurang asam punya WuMing”
  Apa?... korang pun tak puas hati… siapa suruh mereka tak tanya aku awal-awal…


Entri sebelum ini : HANA SOFFELIA 

24 comments:

Mommy Fara said...

Hahahahaha! Wu Ming menyakat kami semua dgn entri mcm nie ye?

Afikah Aziz said...

xseram sbb dah agak mesti wuming nak kenakan org ni hahaha

merahitujambu said...

keh..keh..keh..nak kena tau muwing ni!!haha

fiq. said...

bhahaha,pandai wuming buat lawak,hahhaha

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

hikhikhik kali ni dah ready
nasib baik MJ ngeee

Kakzakie said...

Nakal kamu. Kakak ingatkan cerita seram....:)

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn said...

hahaha tipah ttipu lg :)

LINDAHERY said...

wuming...nak kene ni..
ishhh.............tak suka tak suka !

Niena Pengembara Ilahi said...

hahaha takkan antu pn terer nyanyi lagu omputih kn..kn

Bidadari Syurga said...

haaa tul,.. asal tak tanya....? hahahahahaha

sis intan said...

thanx atas kunjungan :)

fiza said...

Naughty tau, kenakan orang ☺☺

Cik Azizah said...

ooo nakal eh...kenakan org je..kesian kawan tu.hehe

Qaseh dalia adelia said...

hahah jahat

misya said...

hahahaha

Hana Soffelia said...

Hahaha WuMing ni, pndai je kenakan kwn2..Ingtkn ada apalh td. Hana pun suspen sama. Wah, bgus marketingnya.. :-p

Zie said...

hahaha...semua percaya..hahah

| SUE | said...

ooo notty yer!

WuMing said...

He..he..he...

MamaEma said...

dgr sikit dah rasa takut

Cik Gee said...

wuming ni belum rasa kena sengkeh kot.. haha! nak??!!

iyan shazlind said...

ler ingatkan cite mistik tadi :)

nini said...

hahahahaha...serammmmmm....=p

obat tradisional berbagai macam luka said...

wahhh sangatlah seram yahhh..