SELAMAT TAHUN BARU 2015

Sunday, August 7, 2011

LAPAR

Image:Google
Seorang lelaki memandu kereta balik dari tempat kerja . Dalam perjalanan kebetulan ada kesesakan lalu lintas. Dia tersangkut di dalam kesesakan itu.
  Perutnya dah lapar. Dia baru teringat dia tak makan tengah hari hari ini. Dan sekarang dah pukul 7 petang.  
  Matanya liar memandang sekeliling. Ternampak seorang penjaja jual kuih pau di tepi jalan. Hah… dia senyum dan mula berfikir.. Aku dah boleh makan…..
  Opppsss… tapi macam mana nak beli. Kalau dia keluar dari kereta untuk pergi beli pau itu, dan ketika itu kenderaan  di depannya jalan, dia pun kena jalan…. Nak parking di tepi jalan(macam kebanyakan orang) pun dah tak ada ruang.
  Dia mula berfikir. Matanya melilau tengok  sana-sini… Hah…harapan masih ada. Dia nampak dua tiga orang kanak-kanak  sedang bermain di tepi jalan.
  Dia pun panggil seorang budak itu… “Adik..adik” jerit pemuda itu kepada seorang budak. Apabila budak itu sedar pemuda itu panggil. Dia pun pergi dekat pemuda itu..

ADIK: Abang… Abang panggil saya ker tadi..?
PEMUDA: Ya…
ADIK: Kenapa Bang?
PEMUDA: Boleh tolong abang tak?
ADIK: Tolong apa?
PEMUDA: Tolong pergi beli kuih Pau bagi abang di sana.. Beli dua biji.. Satu Adik ambik… Satu lagi bagi  Abang

   Adik itu pun setuju. Selepas ambik wang dari pemuda itu, budak itu pun pergi beli kuih pau di penjaja itu……….Selepas 10 minit budak itu pun lari ke arah pemuda itu dan berkata.

ADIK: Abang…abang  nah wang baki…
PEMUDA: Habis…. Mana kuih pau yang abang suruh beli.
ADIK: Penjaja itu kata kuih pau hanya tinggal satu saja…. Jadi saya pun beli satu untuk saya dan dah makan habis… Ini lah wang bakinya…
PEMUDA:……………….?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  Apa akan korang buat kalau korang jadi pemuda itu… J

27 comments:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

haha,tu la,xgtau secara detail kan..

Kakzakie said...

Tak apalah bang sedekah dibulan ramadhan ye kata adik itu agaknya. Hehehe....

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

kihkihkihk
lawakkkkk

azam said...

ehem.....puasalah....best tau...hehehe

Cik Gee said...

cess... terlebih ajar punye budakkk!!!

sabo je laaaaa...

haha.. kelakaw ye citer.. ^^

MamaEma said...

oh no... konpem bengang giler kan

alieavea said...

halal kan je la

ZaNa aDieyZa said...

senyum tanpa sebarang kata.. anggap jer tu karenah budak2 & pau tu dah mmg rezeki budak tu..

yatt said...

hahaha...kesian sungguh..

WuMing said...

@nuyui a.k.a miss NUSHA
Tu laa..Budak pula betul sangat kan?


@Kakzakie
Terpaksa laa..Nak buat apa lagi..


☆*♥L@dy @yU♥*☆
Kih..Kih..Kih.. said...


2azam
Hmmmm


@Cik Gee
Sabarrr....


@MamaEma
Apa lagiii...


@alieavea
Memang punn...


@ZaNa aDieyZa
Tak pasal-pasal saja kan?

misya said...

sabo je la

Hana Soffelia said...

Hahaha hanya blh kata SABAR je sekarang sbb bln puasa kena bnyk bersabar. kalo bkn bln pose dh kena mkn pelempang budak tu.. hahaha

Amy Syaquena said...

hahahaha lawak betul la , x pe la halalkan saja la..

p/s: tarikh tue kenapa? rasanya ok je sebab itu sticky post...

Niena Pengembara Ilahi said...

erm.. bla tgk gambar atas tu kan.. rasa ngeri je... perjalanan nk balik kelantan cmtu la sepanjang jalan

Mommy Fara said...

Hahahahah! Lawak! Tak tahu nak kata apa. kalau jadi PEMUDA tu, redha jelah kot?

Shima Md. Zahar said...

hahahaha.. cian dia kan.. niat dia bagus..dan budak tu betul2 jujur...

Ct Aja said...

Haahahahha... tak pela budak2 je kot...hi3..REDHA..

merahitujambu said...

ahahaha...pandai gak adik dia tu..bijak.bijak..

Qaseh dalia adelia said...

hahaha pelangkung budak tu dengan tudung saji

♥♥ arabella ♥♥ said...

haha....sabau jelaaa...bulan2 pose nh...betuah btul bdk tuu ekh...

WuMing said...

@misya
Nak buat apa lagii


@Hana Soffelia
Ha..ha..ha..


@Amy Syaquena
Hmmm


@Niena Pengembara Ilahi
Ooo nak balik kelantan ker?


@Mommy Fara
Kot?


@Shima Md. Zahar
Jujur kat perut dia laa


@Ct Aja
Budak...


@merahitujambu
Budak tepi jalan lah..


@Qaseh dalia adelia
Ishhh.....


@♥♥ arabella ♥♥
Ye laaa..

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn said...

compom sy senyum2 smbil duku2 kpla bdk 2 laju2 hahahaa :D

Alin said...

bolehlah cuba taktik mcm adik tu, hehe^^

Lea IsNaw! said...

tak terkata. terkedu
balik dgn muka ketat..sob

Rye Skema said...

terbaik lah adik tu :)

Afikah Aziz said...

senyum tak perlu kata apa2 kih3x..rezeki budak tu kn

si cantik sally said...

ha3 saye akn ckp kt diri sendri ya Allah,xd rezeki sbo je la..