SELAMAT TAHUN BARU 2015

Monday, August 8, 2011

PANDANGAN POSITIF


Chase The Sun : Google


Terpaksa kutip sampah selepas habis parti di rumah.
Ini bererti kita tidak keseorangan kerana masih ada kawan-kawan datang ke parti di rumah kita.

Terpaksa lipat terlalu banyak baju,
Ini bererti kita masih ada baju yang mencukupi untuk dipakai.

Terpaksa cuci pinggan mangkuk yang banyak selepas makan,
Ini bererti kita masih lagi ada makanan untuk dimakan.

Ada bayang-bayang yang sentiasa mengekori kita,
Ini bererti kita masih lagi mampu keluar rumah untuk melihat sinar matahari di luar rumah.

Rumput di taman perlu dipotong, tingkap perlu dicuci, lantai perlu disapu,
Ini bererti kita masih ada rumah untuk berteduh.

Tempat parking yang terlalu jauh dari tempat kerja atau tempat shopping,
Ini bererti kita masih lagi boleh berjalan dengan tidak ada masalah.

Bising bunyi jam loceng diwaktu pagi,
Ini bererti kita masih lagi hidup untuk menempuh hari baru..

Korang masih boleh baca entri terbaru dari Blog ini,
Bererti aku juga masih hidup…..


26 comments:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

alhamdulillah,kt masih bernyawa...

azam said...

thank GOD, hehehe....kurangkan parti ye...hehehehe

Niena Pengembara Ilahi said...

Alhamdulillah.. bersyukur apa yg ada,, jgn selalu mengeluh kan :D

Afikah Aziz said...

wuming boleh bace komen Ika ni pun bererti Ika juga masih bernafas :)

LINDAHERY said...

slmt pagi wuming....entri yg amat bererti kali ni...part yg last tu agak menyentuh hati sedikit... *__*

misya said...

bersyukurlah

Acik said...

syukur dengan limpah kurniaNya!

alieavea said...

sy membuat comment di sini bererti sy masih hidop...

kewllll yeahhh!!!!!

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

suker n3 ni....
setuju ngeee

Kakzakie said...

Sungguh nikmat Allah berikan pada kita tidak terhitung oleh angka....

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn said...

Alhamdulillah syukur pd tuhan krana d brikan nafaz lg..

p/s: setiasa mnunggu entry br dr wuming (^-*)

yatt said...

morning Wuming... yg no 2 yg tak tahan tu.. lepas ni sambil lipat baju saya kena muhasabah diri la nmpknya hehehe

Mommy Fara said...

Wow! Entri nie cool!

Kotak komen ini sentiasa dipenuhi kami,
Ini bererti kami setia membaca entri terbarumu....

ZaNa aDieyZa said...

kena selalu berfikiran positif supaya minda kita lebih terbuka.. x elok fikirkan perkara yg negatif sbb nnti akan bagi kesan buruk kat diri kita..

Cik Azizah said...

kena lah bersyukur dengan apa yg ada..

misscha said...

er.....aminn...bersyukurrr....

Qaseh dalia adelia said...

always think +ve

MamaEma said...

saya juga masih hidup...

merahitujambu said...

ALHAMDULILAH..SYUKUR NIKMAT

nurAMALLINA said...

Amin, kita semua masih hidup :)

Salmiza S. said...

alhamdulillah ~ selagi anda membaca komen nie beerti aku juga masih hidup ~ :)

follow sni !

Rye Skema said...

alhamdulillah..bersyukurlah kita dengan segala nikmatNya :)

Ct Aja said...

Saya masih singgah di sini, beerti saya masih belum tidur..hi3...

alhamdulillah, masih dipnjangkan usia..

| SUE | said...

Jangan banyak mengeluh...bersyukurlah

nini said...

best!!!!! jarang kita nak pk tang positif tu...=D

Cik Gee said...

ye betul tu, dan dapat komen di entri wuming bererti gee masih bernyawa hari ni.. huhu.. =)