SELAMAT TAHUN BARU 2015

Sunday, July 24, 2011

PEDOMAN CINTA UNTUK REMAJA

Image:Google

Cinta dan sayang merupakan punca kepada kesengsaraan.
Satu cinta sama dengan satu duka, Sepuluh kali cinta bererti 10 kali sengsara.
  Sama dengan api. Semakin besar api itu, semakin panaslah bahangnya.
Oleh itu semasa kita berjumpa cinta, haruslah beringat dan bersedia.
Jangan beri segala-galanya. Jangan menaruh harapan yang terlalu tinggi.
Mesti bersedia dengan apa yang mungkin akan berlaku.
  Jika cinta itu berjaya, maka kita akan terus bahagia.
Namun jika cinta itu gagal
Kita masih lagi boleh berdiri teguh. Kerana kita tidak beri sepenuh harapan padanya.
Malah kita pun sudah bersedia.
Dan kita akan menjadi lebih matang dengan kegagalan itu.

24 comments:

Afikah Aziz said...

Kesimpulannya,bercinta lah dengan Allah kerana Dia bisa bahagiakan kita hehe :)

merahitujambu said...

pengalaman mengajar erti hidup kan

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

kegagalan memberi mknan utk capai kejayaan!

alieavea said...

saya tak mencari cinta..tp cinta cr saya..cmne ler tuh yerk?

ermssss....

azam said...

cinta.ketawa dan airmata.....
xkenal maka tak cinta....hehehe

Shima Md. Zahar said...

mak saya kata wuming.. kalau kita sayang seseorang tu .. jangan terlalu sayang sangat nanti hati kita yang merana.. sayang tu boleh tapi kena berpada-pada...

||alis|| said...

saya bukan remaja lagi.
jadi saya hanya akan cinta pada yang bergelar sang suami.
aci kot rasanya.

Cik TeN10 said...

kl betul2 percaya pd takdir tak perlu nk berdeih teruk sgt lah kan.. kita hanya mampu merancang.. yg lain tu semua berserah je la.. >.<

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

ibarat derita dulu sebelum bertemu bahagia *_________*

Kakzakie said...

Sebagi manusia kita perlukan cinta dan kenalah juga mencintai. Cari yg terbaik...

Kunjung balas. Gambar tasbih tu kakaklah yg follow..:)

atiqa aris said...

yezza..semakin tinggi harapan kite ltak kat seseorang makin tggi la kekecewaan yg kite hadapi nanti..

MamaEma said...

saya bercinta dngan banyak perkara.

Bidadari Syurga said...

setiap kegagalan tu menjadikan aku bertambah matang untuk kenal DIA. amin

yatt said...

wah2 wah2... tp betul la kegagalan mengajar kita erti kehidupan....

Cik Azizah said...

sebab itu jangan terlalu memberi dlm percintaan..

cik sakura said...

gagal dalam bercinta tak semestinya gagal dalam hidup kan..

Nizam Ijam said...

bercinta lah mengikut syariat....

” Nizam Ijam Dot Com”

Mommy Fara said...

Kegagalan mengajar kita erti kehidupan. Pengalaman memandu kita ke arah kehidupan yang lebih baik.

Tapi hanya pada pemikiran org yg matang saja mampu menikmati hidup yg lebih baik. Yang masih belum sedar diri, pasti rugi. Kasihan.....

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn said...

Kgagalan bukan kemusnahan,
tapi kegagalan la bt kita lbh matang..
:)

WuMing said...

@Afikah Aziz
:)

@merahitujambu
Ya betul..

@nuyui a.k.a miss NUSHA
Betul...

@alieavea
ok laa macam tu.. Tapi adakah cinta yang datang itu cinta yang ikhlas?
ermssss....

@azam
:)

@Shima Md. Zahar
Memang laaa

@||alis||
Itu yang pasti...


@Cik TeN10
Hmmmm

@☆*♥L@dy @yU♥*☆
Ya betul tu

@Kakzakie
Yess...

@atiqa aris
Betul...

@MamaEma
:)

@Bidadari Syurga
Betul..

@yatt
Ewah..ewah...

@Cik Azizah
Biar berpada-pada

@cik sakura
Tepat skali..

@Nizam Ijam
:)

@Mommy Fara
Memang kesian..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

kehidupan mengajar kita segala2nya...

zOeY zAu YaH said...

nak kawen terus blh? cinta lps kawen..T_T

Ct Arina said...

saye dah x remaje lagi. hahak^^

She's Gee said...

botul3.. setuju2.. kalau boleh jgn letak harapan yg tinggi kan.. ^^