SELAMAT TAHUN BARU 2015

Tuesday, June 14, 2011

Kita Minum Dulu...


  Minum air ini masa mana pun bagus untuk kesihatan. Aku pernah buat entri tentang kebaikan minum air ini.Klik Sini
  Tetapi minum air pada masa yang sesuai akan memaksimakan keberkesanannya. Jom kita tengok…
·         2 gelas selapas bangun pagi – Akan mambantu menghidupkan semua organ dalam badan kita.
·         1 gelas 30 minit sebelum makan – Akan mambantu system penghadaman agar berjalan dengan lebih lancar dan sempurna.
·         1 gelas sebelum mandi – Akan membantu mengurangkan tekanan darah tinggi atau boleh menyelaraskan tekanan darah kita agar berada pada tahap yang sesuai.
·         1 gelas sebelum tidur – Dapat membantu menggelakkan dari terkena stroke dan serangan jantung.

18 comments:

misscha said...

naseb bek misscha suke minum air lepas bangun.... :)

tucintiut said...

sungguh bagus minum air....banyak manfaatnya...

suha said...

bukan ke minum air b4 tido mmbuncitkan perut?

tp perut cik suha xminum air b4 tido pon dh buncit (^_^)

Syarifah Norziane Syed Kahar said...

tips y brgune.. ^^
singgah sini jln2..

WuMing said...

@MissCha
Teruskan...

@tucintiut
Yess....

@Suha
Jangan terlalu banyak dan juga tak boleh terus tidur selepas minum.

@Syarifah
Selamat datang....

miss frog said...

MF suka minom air..tp air ais/air sejuk..tak sihat kan..bab tuk kat siku MF byk lemak...hehehehe

WuMing said...

@MF
Air ais ni kalau kita slalu minum, perut boleh jadi buncit, Tapi kalau lelaki juga boleh melemahkan tenaga syawat...Bahaya.....

She's Gee said...

pendek kate, scr afdalnya minumlah air 8 gelas sehari. 8 gelas k, bukan 8 baldi, nnti nyonyot pulak perut tu.. muehehe... betul x? =)

Gee baru tulis "Perkara Wajib sebelum start Blogging!"

WuMing said...

Sebenarnya lebih lagi baik...tapi itu masa yang sesuai dan perlu...

Redbloodsnow said...

Zie lak sentiasa minum RO water...bergelas2. hehe :D

WuMing said...

Hebaaattt!!!

Cik Azizah said...

byk khasiat air kosong ni...oleh itu minum la 8 gelas sehari bersamaan 1-2liter...

.m y z. said...

ziema jarang minum air. kadang2 sampai boleh lupa nak minum air. parah betui T__T

WuMing said...

@Cik Azizah
Hah...korang smua nampak tuu.. Pakar dalam bidang perubatan pun sokong...

@.m.y.z
Kena minum.. Ziema...Baca tajuk yang WuMing suruh klik... Ada cara buat bagi kita ingin minum...

sarah mohamad said...

info berguna ni :) sebelum ni tak tahuu pun.hiks

WuMing said...

Jadi tak sia-sia lah WuMing buat entri ini...Dapat beritahu pada mereka yang belum tahu..

.m y z. said...

eh tak perasan. alrite2. kena ambik tau pasal ni :)

Fuhpixel said...

kalau la kite haus sangat, pastu kite minum air... terasa nikmat giler... hehe