SELAMAT TAHUN BARU 2015

Wednesday, June 22, 2011

FITNAH



  Hah…!!!! Sakit hati woo kalau orang buat fitnah kat kita… Kan…Kan…Kan??.. Aku tak pasti laa samada semua orang pernah kena fitnah atau tidak. Tapi aku pernah laa kena. Tapi tak lah teruk..
  Apa yang aku faham dengan fitnah ialah. Sesuatu perkara yang kita tak lakukan atau perkara yang tak benar tapi orang lain kata kita lakukan perkara itu. Dengan niat untuk menjatuhkan kita, atau menganiaya kita.
  Aku masuk dalam golongan bukan laaa baik sangat. Aku tak boleh laa senyum kalau tahu orang fitnah kat aku. Aku akan cuba bela diri aku sedaya upaya. Kalau aku tahu laaa… Masalahnya aku tak tahu… Mereka cakap dibelakang saja.
  Apabila perkara itu sampai di telinga aku ia pun dah bertahun lamanya.. Aku pun diam saja laa.. Malas laa nak ungkit…. Kejam tau orang yang suka fitnah orang ni.. Seumur hidup aku.. aku tak pernah la buat fitnah kat orang… kot… rasa-rasanya lah.. Kih..kih..kih…
  Baru-baru ini kawan aku difitnah… Mula-mula masa dia cerita, aku buat tak tahu saja… Selepas dia habis cerita baru aku marah… Banyak perasaan yang timbul masa itu…Marah, sakit hati, geram dan tak boleh percaya semua pun ada… Sampai hari ini aku pun tak boleh terima… Biasa laa kawan kena fitnah… Aku kan kawan mithali…..
  Jom kita baca apa dan macammana kawan aku itu cerita kat aku…

Kawan Aku: Bruk….aku sedih laaa…

WuMing: Hang sedih pasai apa plak Bruk??.. Tikus kat rumah meninggal?

Kawan Aku: Bukan..bukan…

  Aku pun diam saja… aku bukan tak kenal dengan kawan aku ini… akal dia aku dah boleh baca…. Tak ada satu pun yang serious….

WuMing: Hang cerita laaa… dok buat celakarama buat apa?... Hang ingat orang bayar gaji aku mai dengar hang merapu…

Kawan Aku: Aku di fitnah…

  Aku pun pandang dia.. tapi tangan masih lagi kat keyboard. Taip entri untuk blog aku ini…Aku buat-buat sedih dan concentrate dengar dia… padahal aku nak siap cepat-cepat entri aku yang bertajuk “Kurang Tidur Punca Diabetes”

Kawan Aku:Bruk…. Hang dengaq tak aku cerita ni…

WuMing: Cerita laa…aku dengaq…Hang kena fitnah apa?

Kawan Aku: Kawan aku fitnah aku… Dia kata aku “HANDSOME”
 Aku terus pandang dia, berhenti menaip dan berkata…

WuMing: Hah!!! Memang fitnah…!! memang fitnah!!… Kawan hang tu buta… kejam dan segala yang berkaitan dengannya……

*Bruk – Kalau kat KL orang kata Bro..


 .

6 comments:

LINDAHERY said...

hehehehe...lawak2...eh layout baru ke?? hihi

WuMing said...

Kih..kih..kih. Wuming saja try and error... boring... tak tau buat apa... edit sana...edit sini...

misscha said...

rajin ek edit2 hehe...ni..misscha buat contest top commentator...singgah jap ek...

http://misscha-cecite.blogspot.com/2011/06/esok-misscha-nak-bg-award-hadiah-topup.html

Alin said...

nasib baik xkne pnmpar. hehe

Alin said...
This comment has been removed by the author.
suha said...

adeih..cik suha pon slalu kena pitnah gitu..hahaha (^_^)