SELAMAT TAHUN BARU 2015

Thursday, June 30, 2011

BERKORBAN DEMI DARAH

  Kisah ini agak menyayatkan hati. Bagi mereka yang punyai hati yang tidak teguh. Dinasihatkan jangan baca cerita ini.
  Ini adalah kisah benar yang berlaku di Malaysia… Mungkin juga ada kes-kes begini berlaku di tempat lain..
  Aku teringat kisah ini semasa aku boring-boring kat rumah semalam… MC… tak ada apa buat…..Jadi aku nak kongsi cerita ini pada korang…
  Waktu ketika itu menunjukkan pukul 7 setengah petang. Di satu sudut sebuah rumah,Ibu dan anak sedang bercakap. Mereka berbincangkan sesuatu…Mari kita baca apa yang mereka bincangkan..
IBU: Tak usahlah pergi nak… biar saja mak yang pergi..

ANAK: Ohhh…tidak(nada macam drama swasta).. Biar saya saja yang pergi…

IBU: Emak dah tua..kalau mak terkorban pun tak apa… Kamu masih lagi muda…

ANAK: Tidak bu… saya tak sanggup melihat apa-apa  berlaku pada mak..

  Akhirnya Sang anak yang taat lagi setia pada ibunya pun pergi… Dia pergi dengan semangat wirawati.. Ibunya hanya melihat dari jauh… Tanpa berkata apa-apa.. Hanya linangan air mata saja… Ibu mana sanggup lihat anaknya pergi mencari atau pergi buat perkara yang membahayakan diri… Tapi apakan daya.. Dia terpaksa akur dengan kehendak anaknya… kerana dia tahu dia pun akan hidup hanya beberapa hari saja lagi….
  Tiba-tiba……..

PANNGG!!!!!!!!

V

V

V

V

V

V

V

V

V
WuMing: Ish… Nyamuk ni…

*Nyamuk akan hidup hanya seminggu atau dua minggu sahaja, dan hanya nyamuk Betina hisap darah untuk hidup

17 comments:

fa said...

ciss..
suspen je ea.. :)
hehehe..

Kery Khairi said...

aiyooo.. :p

She's Gee said...

lahh.. spesies nyamuk rupe ye ibu ngan anak ni.. ingatkan citer hape... hahaha..! ^^

syarifahsidrus said...

haha. baru nak eksaited! hehe

WuMing said...

@Fa..
Kih..Kih..Kih.. kisah benar tuu....

@Kery Khairi
He..he..he..

@She's Gee
Kesian kan?

Bui Idzra Ryn said...

pehhh..bui baru nak layan..hik2..^_^

WuMing said...

@Syarifahsidrus
Eh..eh.. tak excited ker?

@Bui
He..he..he..

Cik Azizah said...

choy! ingatkan berperang ke ape tadi..rupanya nyamuk yg berperang gan wuming. alalala

She's Gee said...

ntah la maw kesian ke tak? dorang hidup dgn menghisap darah manusia, ganas tu.. tapi kalu tak hisap, dorang takleh hidup pulak.. ermm kesian pulak...

Mawar Berduri said...

pangggggggg!!


nyamuk batina itu sudah tiada.

makcik said...

hahha..lawak jek..

mOon jOhari said...

....Oweh....wlpn hidup nyamOk singkat tapi jangan bagi peluang pada mereka sbb mereka mgkn membawa bala kat kita...

NuSaNa NoSa 91 said...

ahahahaha~ menyeramkan.. ingatkan cite sal drakula ke, hantu ke, perang2 ke, rupanya nyamuk?? adesss.. =.="

Umiey said...

kuang kuang kuang....

pcha farisha said...

bersungguh2 saya baca tanpa ada satu perkataan pon yg tertinggal..skali....nyamuk...... huht!!!

.m y z. said...

hahahah grrrr~ rse mcm nak cubit2 je WuMing. hahah :P

suha said...

ini lawak (^_^)