SELAMAT TAHUN BARU 2015

Thursday, June 30, 2011

MENARI UNTUK KESIHATAN

Senaman aerobic adalah satu cara untuk kita senaman sebenarnya. Ia juga mempunyai fungsi yang sama dengan kita berjogging, bersukan dan sebagainya.
  Korang tahu tak ?..Bersukan dengan cara-cara ini selain dari menyihatkan jantung kita, ia juga dapat menyihatkan kulit kita.
  Ini adalah kerana semasa kita bersenam itu, ia secara tidak langsung lemak atau kalori dalam badan kita akan terbakar(tapi tak perlu panggil Bomba). Ia juga melancarkan system peredaran darah dalam badan kita.
  Apabila darah ini berjalan dengan lancar dan melalui saluran darah pada kulit kita. Dengan secara tak langsung ia telah menyihat dan mencantikkan kulit kita.
  Jadi… walau semalas mana pun kita bersenam. Kita tetap perlu lakukan.. Untuk diri sendiri.. bukan untuk ketua kampung pun… Kecuali lah yang berkahwin dengan ketua kampung.

12 comments:

fa said...

owh.. :)

She's Gee said...

mase duk kat kampung.. gee tak sukan lgsung pon.. tapi kalau nk diikutkan, kerja rumah tu sejenis sukan jgk la kan? hehehe.. ^^

WuMing said...

@Fa
Cuba laa...

WuMing said...

@She's Gee
Memang pun... baca tajuk "Kalori"

Cik Azizah said...

jijah tak bersenam cuma banyak bjalan kaki je lah..tu pon slh satu senaman gak.hehe

She's Gee said...

dah bace dah... hehehe... ermmm ape ea nak komen tadi? ape ea? hehehe... ^^

ieka said...

selain 2 menari bley hilang stress..kn3 ?heee :D

Mawar Berduri said...

mengejar anak buah untuk paksa dorang pergi ke sekolah salah satu senaman juga kan..

mOon jOhari said...

....kalo g2 jOm kita p clubbing...hahahahaahaahhaaha....

NuSaNa NoSa 91 said...

dash lama xbersukan.. isk3~ bahaya ni.. T_T

.m y z. said...

kalau nak rajin bersenam tu mmg jangan harap lah. bangun pagi, gosok gigi, on laptop. exercise jari je lah hari2. haha :P

suha said...

erk bersenam jari leh tak?(^_^)