SELAMAT TAHUN BARU 2015

Sunday, June 24, 2012

RISIKO SEORANG PEROKOK


Image:Google

 Ini adalah risiko-risiko yang perlu dihadapi oleh seorang perokok tegar. Hsnya perkongsian. Keputusan adalah di tangan anda….


Image:Google
 Ini adalah risiko-risiko yang perlu dihadapi oleh seorang perokok tegar. Hsnya perkongsian. Keputusan adalah di tangan anda….


  • Rambut gugur

  • Katarak

  • Gigi rosak

  • Osteoporosis (Tulang rapuh atau tidak kuat)

  • Emphysema

  • Penyakit atau radang kulit yang dipanggil Buerger… Tapi bukan Burger taw……

  • Kulit kedut

  • Kanser Kulit

  • Risiko masalah deria pendengaran

  • Penyakit jantung

  • Luka atau jangkitan dalam perut

  • Kanser rahim dan risiko pengguguran… (Laki tak ada laaa yang nii… Yang dah tukar jantina pun tak layak)

  • Kanser.

  • Yang last ni pun tak kurang bahayanya… Poket boleh kosong..He..he..he..


Eeeee…. Banyaknya…..Tapi orang yang tak hisap rokok pun jangan leka… Kerana ini hanyalah salah satu sebab sahaja….


Image:Google
  Apa apa pun kena berhati-hati… Cegah sebelum terkena adalah langkah yang lebih baik…

8 comments:

Angah said...

oh..memang merokok bisa mengosongkan poket...mahalkan harga rokok ni...itu pun masih ramai yg membelinya ...pelik...

pok amai-amai said...

Wu Ming, da mcm2 kempen pun...org tetap nak isap gak...

mira maisara said...

dah ketagih memang susah kan..

Mak Wardah said...

WuMing, perokok2 memang degil...

jessforshort. said...

Org yg ada dekat dgn perokok lagi terok efek dia. Sbb dorang absorb benda yang da diproses, lagi berbahaya dan lebih tinggi risiko utk semua kesan2 di atas bbanding si perokok.

mama aini said...

ehem banyak keburukan bila merokok..thanks WuMing.. :)

Indonesian Strong from Home said...

hidup dalam kenikmatan ilusi ;( apa enaknya :p

ϟ Zeera AzZahra said...

second smoker (individual such as mother, wife or children) is more exposed to dangerous rather than the first smoker. so for the first one, don't smoke.. as simple as that.. -)