SELAMAT TAHUN BARU 2015

Wednesday, May 16, 2012

WANGIKAN MICROWAVE


Image:Google

  Kadang-kadang dalam Microwave ada kesan kotoran, Hitam kehitaman. Susah nak cuci. Dah cuba pelbagai cara, tapi juga tidak berkesan.
  Nak susah apa… beli saja baru…. Ooopppsss…. Gurau saja… Kalau inilah petuanya… WuMing tak payah susah-susah buat Blog lah…
  Sebenarnya Aku betul-betul ada petua.. Caranya ialah dengan ambil air dan masukkan ke dalam pinggan. Perah air limau dalam air tadi. Masukkan di bahagian bawah Microwave. Buka paling panas dan biarkan selama 5 minit.
  Bukan saja kotoran degil tadi akan keluar. Malah Microwave korang akan bau wangi…
Cubalah… kalau tak berkesan jugaaa….. beli saja yang baru….. Mua..ha..ha…

10 comments:

JunAina said...

Saya memang patut beli yang baru pasal rumah saya memang tak ada microwave...wakakkaa....peace...

Pok Amai-Amai said...

Wu Ming, sy takde microwave. Huhuhuhu...

Akue Achik said...

wow...mesti dicuba!

microwve kt umah tu..masyaAllah...legam giler..

sudipVSsenduk said...

akak lepas guna mesti bersihkan terus, tak sempat microwave tu nak bertukar warna, hihihi

dan sentiasa simpan daun pandai dalam tu.. wangiiii je

Azhariah Zuber said...

guna sunlight ok tak

ieja amieja said...

boleh cuba kat oven x? selalu panggang/bakar dlm oven tu ada kesan degil lah..

iizza said...

petua yg bagus ni..nnti boleh cuba..:)

IntaNBerliaN said...

thanks kongsi petua ni.. nak try la ;-)

mama aini said...

Thanks.. :)

Inariena said...

ops ye ke.a ah kan kekdg cuci gak pas guna tp kdg2 juga kuarkan smell pla.haishh