SELAMAT TAHUN BARU 2015

Thursday, May 24, 2012

HALAU LALAT


Image:Google

Korang rasa macam mana bila masuk kedai makan dan lalat pula yang jadi penyambut.  Boring dan jijik.. kan? Ada yang terus ke kedai lain… Ada juga yang layan saja…
  Aku ada cara untuk menghalau lalat. Ia sangat berguna untuk pengusaha kedai makan..Pelanggan tidak akan rasa tidak selesa dengan cara ini.
  Korang hanya ambil botol kaca atau plastic yang mulut besar. Masukkan air masak separuh botol… Lepas itu masukkan 2-3 camca air cuka. Juga masukkan sedikit gula.
  Lepas itu tutup mulut botol itu dengan plastic. Ambil paku dan cucuk plastic itu. Buat beberapa lubang agar bau air cuka itu keluar.
  Letak di tempat yang menjadi tumpuan lalat.. Maka dengan ini lalat akan lari apabila menghidu bau air cuka itu tadi… Cuba laaa




8 comments:

mama aini said...

hai WuMing... takpe..mama faham line tenet ni kadang2 slow..hu2x..THanks info halau lalat ni..kalau gi makan kat restoren yg ada lalat bolih juga bawa botol air cuka tu !!..he2x..Thnaks tau..info ni bagus sgt.. :)

merapu said...

info berguna, nak share ngan kawan2, huuhu

Eye_nee said...

Bagus ni Wuming...Tq for sharing...

Tatang Tajudin Ibnu Supyan said...

Syukron untuk infonya... berguna untuk ana nih.

Semoga Barokah

Leeya Hezlin said...

Thanx for the info wuming.. :)

Cik Gee said...

tak pernah dengar pon tips ni sebelum nie... hahaha.. :)

Hani Mardhiah Fashion said...

info berguna..amik tuk share..

outbound malang said...

kunjungan gan .,.
Menjaga kepercayaan orang lain lebih penting daripada membangunnya.,.
di tunggu kunjungan balik.na gan.,.