SELAMAT TAHUN BARU 2015

Thursday, May 24, 2012

BUANG BULU KUCING PADA SOFA


Image:Google

iMAGE:gOOGLE
  Ada siapa suka bela kucing?... Memang ramai yang suka bela kucing. Sejak turun temuran kucing menjadi teman setia umat manusia.
  Tapi kadang-kadang ia merimaskan. Apabila bulu kucing terlekat pada sofa. Nak buang satu-satu… Hah!!! Ini kerja berat dik….
  Korang tak perlulah rajin sampai tahap itu…. Hanya perlu ambil glove plastic. Basahkan sikit dan sapu pada permukaan sofa korang… Bulu kucing itu akan berbentuk bebola. Maka buang saja bulu itu tadi.. Ulangi proses itu tadi sampai korang puas hati dengan kebersihannya…
  Tapi kalau korang malas juga nak buat macam itu.. Korang bela saja ular sawa atau Iguana.. Tak ada bulu…
  Nak senang bela saja cicak… self service… makan minum pun buat sendiri…



3 comments:

Akue Achik said...

bela cicak, berak merata. lagi naya.hahaha

Rapunzeel Cikilolo said...

bela cicak kena basuh dinding lak. jeje

mama aini said...

mama ada bela kucing..hu2x..thanks..lepas ni bolih guna petua ni..mama simpan kucing dlm sangkar kat luar rumah..tapi kadang2 bawa masuk rumah ..memang dia suka duduk atas sofa..ha2x..ayat2 yg bawah tu buat mama gelak..pandai buat lawak ya !!..