SELAMAT TAHUN BARU 2015

Wednesday, April 25, 2012

BUANG KESAN TITISAN LILIN ATAS KAIN


Image:Google

Korang pernah tak biar lilin menitis atas kain atau baju? Aku pernah…Susah woo nak buang.
Tapi kini aku ada satu cara berkesan untuk  buang kesan lilin itu pada kain atau baju.
Dengan mengambil sehelai kertas tisu yang tebal. Letak pada kesan lilin itu. Ambil seterika dan gosok pada tempat itu. Pastikan seterika tidak terlalu panas. Dan kesan lilin itu akan terlekat pada kertas tisu.
  Maka hilanglah kesan lilin pada kain atau baju korang.

11 comments:

aReLaN said...

time kasih tips tu.tak pernah lagi la lilin kena baju.hehehe

mama aini said...

Thanks WuMing..mama suka kat info ni..

CaDLyNN said...

ooo cmtu ek..boleh pakai petua tu nnti...

Akue Achik said...

owh...begitu...nice tips!

tenkiuuu..

Pok Amai-Amai said...

Wu Ming, mcm ne ley kena lilin kat baju tu?

=p

Hanamiko Sakura said...

oh.. macam tu ek..
terima kasih ^_^

Jai Montana said...

wah..nice info..tanks2

ieja amieja said...

wuming ada x petua utk hilangkan kesan hitam kat seterika?? bila gosok selalu lekat kat baju lah..btw tq 4 sharing..

merapu said...

menarik, tapi tak selalu ade kesan lilin kat baju, huhu

cinta siswi said...

hee.. siswi xpenah tahu pun..heheh.. thanx ya for sharing

BlueiceButterfly said...

~hoho baru tau..susah nak tanggalkan