SELAMAT TAHUN BARU 2015

Monday, March 19, 2012

CINTA TAPI BERPISAH


Image:Google
Pelik tak? Ada orang selalu meluahkan perasaan cinta pada kita. Rindu dan sebagainya. Tetapi akhirnya berpisah.
  Kalau orang tidak ada pengalaman bercinta. Mungkin tidak tahu. Mungkin terkejut. Tak kurang juga yang tak percaya.
  Percayalah. Memang ada, malah banyak. Kerana lelaki sangat mudah meluahkan kata-kata manis. Hanya untuk memiliki hati si gadis. Apabila dah Berjaya mempengaruhi hati dan perasaan. Maka senanglah mereka mengambil langkah seterusnya yang lebih berani.
  Setelah meraka Berjaya mendapat apa yang dihajati. Maka mereka akan pergi menghilangkan diri.
  Bagi gadis-gadis remaja. Hati-hatilah dengan laki-laki kasanova ini. Jangan terlalu percaya dengan lelaki. Ambil masa untuk mengenali hati dan budi masing-masing. Baru naik ke tahap seterusnya. Jangan beri apa-apa sebelum sah bergelar suami isteri. Lebih-lebih lagi mahkota bagi seorang perempuan.
  Tetapi bukan semua orang lelaki berperangai tidak senonoh. Ada juga lelaki yang sangat baik. Malah mereka pula menjadi mangsa kepada wanita.
  Aku bernasib baik… seumur hidup tidak pernah lagi ditinggal mana-mana wanita. Aku tinggal mereka adalaaa… kesiiiaaannnn………….(Kak aku pernah marah aku “ WuMing.. Hang jaga sikit.. selalu sangat tinggal orang… suatu hari hang kena tinggal baru tau”
  Tapi aku tak laa jahat sampai buat benda tak senonoh…He..he..he..…
  Apa-apapun kita harus berhati-hati.



17 comments:

azam said...

:) adat pertemuan dan perpisahan itu pasti...

Pok Amai-Amai said...

Wu Ming, sy pnh berdepan dgn lelaki yg tak ikhlas. Berkwn dgn kite sbb ade harapan boleh bergantung duit. Jahat kan?

mizzkechique said...

mostly lelaki mmg sweet talker.. sblm dpt hati pempuan tu, mcm² dia ckp.. dh dpt, mula xamik pusing.. hurmm

Cik Adieb said...

Tak suka aar kapel2 pastu break

Mama Ema said...

sama-sama mata duitan..

Ckin Kembaq said...

jangan bercinta....

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

kata2 lebey manis dari madu...biler dah dpt bukan tahu nak appreciated pong

Akue Achik said...

ksimpulannya, jgn bcinta..


tguu mak carikan jodoh ja..haha

LINDAHERY said...

haa! bpe ramai yg wuming tinggalkan tu?? kesiannn..^__^

sudipVSsenduk said...

tidak pernah ditinggalkan & meninggalkan... hehehe

Riri Yoorin said...

begitu la kisah nyer

Rapunzel Cikilolo said...

perempuan jarang meninggalkan.

CintaZulaikha said...

saya pnh kena tinggal sekali...dah lah time pose, minta break plak ikot phone ja.mungkin Tuhan nak tjuk yg laki tuh mmg tak terbaekk tuk saya, sebabnya bila kami jpa balik tetiba dy terhegeh2 nak kawan balik ngn saya...motip??? seb baik tak pelempang...

Lia said...

WuMing penah buat mcm tu kah?? hehehee

uyaitusaya said...

cinta tapi 'berpisah'. :")

Mr.Clive said...

**mengeluh** laki jugak yang bersalah...

mama aini said...

ehem..satu pesanan dr WuMing buat semua..nice entry !!!..