SELAMAT TAHUN BARU 2015

Thursday, October 13, 2011

RIWAYAT DUA ORANG PEMUDA MAT MOTOR


Image:Google

  Husin dan Wahab merupakan dua orang pemuda di sebuah kampung. Mereka tak ada kerja. Hari-hari hanya menunggang motor ke hulu dan ke hilir tanpa sebarang arah tujuan.
  Mereka akan kebas apa saja yang berharga hak milik orang kampung. Sekarang mereka mencuri getah di kebun orang kampung. Semua orang pun tahu. Tetapi mereka tak boleh berbuat apa-apa. Kerana tiada bukti. Semua orang pun hanya tunggu masa saja untuk membalas perbuatan jahat Husin dan kawannya Wahab.
  Satu malam, seperti biasa Husin dan Wahab keluar rumah pukul 11 malam. Mereka bercadang hendak mencuri getah di kebun Pak Leman. Mereka menunggang motor dengan laju tanpa memakai helmet.
  Semasa mereka melalui sebuah selekoh. Mereka nampak bayang-bayang seperti ada orang dalam hutan. Apabila mereka perhatikan betul-betul.. Orang itu tidak berkepala. Mereka sangat terkejut dan takut. Lalu mereka memecut dengan lagi dengan laju. Apabila mereka menoleh ke hadapan terdapat dawai tegang yang halus diikat pada dua batang pokok merentasi jalan. Regangan dawai itu betul-betul berada pada paras leher Husin dan Wahab..

Pussssss…Pussssss……………………..!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tub..tub…

40 comments:

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn said...

putus ke leher dorang??

WuMing said...

Outus laa..apa lagi Nurulll....

WuMing said...

Putus... Bukan Outus... sorry

ieyza afieyna said...

ee.. seram nye.. putus kepala..

azam said...

xbaik.....mencuri potong tgn...bukan kepala...hehehe

WuMing said...

@Ieyza...Hmmmm seraaammmmm

Kakzakie said...

Tusss.... putuslah kepala mereka. Itukah akhirnya Wuming?

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

issyyy uols ni suka la buat citer mcm ni...dah ai ni penakut bab2 gini...uwaaaa

JunAina said...

nak tunggu sambungan tak mau buat kesimpulan dulu...hahhaaaa...

WuMing said...

@azam
Ini hanya WuMing punya Ilusi Bro...

@Kakzakie
Ya... akhirnya...

@☆*♥L@dy @yU♥*☆
He..he..he.. Nanti WuMing buat cerita cinta...

@JunAina
Dah tamat dah...

Fara said...

Hahahahaha...

Cerita seram mcm cerita kelakar je nie.

WuMing said...

@Fara
He..he..he..

nuyui a.k.a miss YUI said...

erk..seram..

WuMing said...

@nuyui a.k.a miss YUI
Eee..Seraammmmm

Ahkak Macho said...

Nauzubillah!

merahitujambu said...

pergghhh..memang potong kepla habis ni..ngeri je putus kapla

EyqaLuvender said...

tamo bayang ape2...haha

Zie said...

putusssssssssssss........

misya said...

apa jadi?

Hana Soffelia said...

Seramnya Wuming cara penangkapan mereka ni.

Terbang Bersamaku said...

moralnye, jgn mencuri...nanti binasa diri sendiri..

Afikah Aziz said...

wuuuu kepala putus,tu la mencuri lg hehe

WuMing said...

@Ahkak Macho
:)

@merahitujambu
Hah...patut...

@EyqaLuvender
Bayang laaa

@Zie
Hah!..

@misya
Jadi mayat laa lepas tuu

@Hana Soffelia
Tu laaa

@Terbang Bersamaku
Yaa

@Afikah Aziz said...
he..he..

atiqa aris said...

hadoi saketnye...

fadh leyanie said...

mesti kepala si husin dan wahab bergolek2 di atas jalan..

MaMa AiNi said...

sianya diorg tu !!..begitu akhir riwayat hidup diorg..inilah balasan bukan mereka yg malas berusaha hanya tahu mencuri sahaja...hu2x..

Cik Azizah said...

alamak kepala putusssssssssss!! seramnya...eeee menakutkan!

aniki said...

putus rupanye..aku ingatkan jatuh tergolek..dasyat woo..

alieavea said...

ok...mmg sadis

Akue Achik said...

dah ada kawan da antu tu..haha

♥e'in♥ said...

putus laa kn leher dorg?

Cik Gee said...

hai wuming!!! lame nye gee tak jengah cni!! mcm dah bertahun rasanya... hehe! best la citer kat atas tuh... huhu..

L said...

mak aiii... putus palam diorang.. huhu..

nk taw nikmat dunia? jom bacer...
http://lolz-l.blogspot.com/2011/10/6-nikmat-dunia.html

fiq. said...

ouh, ingatkan cerita lawak, haaha, seram rupenye wuming! hu

Bidadari Syurga said...

putus ke lepas tu.... eeeeeeeeeeeee... citer betul ke apa nie...? eeeeeeeeeeeeee

anamizu said...

errrr putus kepala..
tu la jgn buat jahat :(





luv,
cik ana

yatt said...

rupanya diorang pun sama ngan bayang2 yg diorang nmpk tu ye.. hihi mcm2 la..:)

MulutPayau said...

errrr...memang putussss ke?????..ngri jugak kalau dibayangkan....

Cikli said...

hukum mencuri ni potong tangan sebelah je. hidup lagi, boleh jaga anak bini lagi. bukan potong kepala.

nasib depa la.

Puteri said...

sejak dari hari itu...tiada lagi getah orang kampung dicuri...