SELAMAT TAHUN BARU 2015

Wednesday, October 5, 2011

PERCAYA


Manusia kebanyakannya mudah percaya kepada 


perkara-perkara yang buruk,


Mereka akan bertanya berkali-kali apabila terdengar 


perkara yang baik,


Cuba belajar 


untuk mempercayai perkara yang baik


Maka kehidupan kita akan menjadi bertambah ceria.

17 comments:

misya said...

think positive

azam said...

apa pun perlu percaya kepada Pencipta.

PERCAYALAH..... :)

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

fitrah manusia sama kot
kena belajar menjadik lebey baik :)

MaMa AiNi said...

ya WuMing.. mama setuju..perkara2 yg buruk sering menghantui kehidupan manusia.. dan mama percaya perkara yg baik akan menceriakan hidup..peace !!..

Akue Achik said...

once you right, everyone forgets.
once you wrong, everyone remembers.

NM02 said...

saya suker bersangka baik, sebab itu pipi saya gebus... erkkk... tetibe.. hehehe

Fara said...

Sy sgt tak suka alasan klise - fitrah manusia. Kenapa tak nak ubah fitrah tu, ye tak?

Bukan ke manusia tu berjiwa kompleks?

Niena Pengembara Ilahi said...

percayalah perkara baik yg telah ditetapkan

cinnamon.com said...

memang, ego la tu..

EyqaLuvender said...

pertama,percaya kpd Allah.

sHeeMa DeaN said...

betul tu.. !!! setuju.. kita mudah percaya benda-benda yang entah apa-apa... always think positive

ieyza afieyna said...

betul tu,, setuju sgt2...
bende2 yg tak baik selalu terus cept percya je kn..

CikNuwairah said...

ye..btoi tu..huhuhu..

anamizu said...

kdg2 kite perlu POSITIF kan diri :)




*ana dah tempek blog wuming kat geng supermak..err tp kalo bukan kategori MAK,let me know ye..hehe




luv,
cik ana :)

aniki said...

aku suka falsafah...terbaik bro

Cikli said...

pesanan penaja yang luhur ni

.m y z. said...

betul2. kalau perkara buruk, luas je telinga nak dengar. kalau benda baik, dorang duk selidik betul ke tak cerita tu. haih dunia2.