SELAMAT TAHUN BARU 2015

Sunday, October 23, 2011

CERMIN




Image:Google

Jika cermin bersih,
Apabila lihat atau pandang apa-apa,
Semuanya jelas,
Semuanya terang,
Menyenangkan hati,
Menceriakan minda.

Jika cermin kabur,
Apabila lihat atau pandang apa-apa,
Semuanya kabur,
Semuanya samar-samar,
Merunsingkan,
Hanya kedukaan yang terpancar.

Ingatlah teman-teman,
Kebahagiaan tidak jauh dari kita,
Hanya bersihkan cermin,
Bersihkan hati dan segala-galanya akan berlalu dengan indah.

19 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

penuh makna ni..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

hanya yg mengerti jer tahu maksud itue....sebab ituew dulu ai sangka uols gegurl taw ngeeeee

Fara said...

WuMing, mutiara kata dlm kebanyakan entri WuMing nie dtgnya dr hati WuMing sendiri ke? Terima kasih sbb share. Betul2 beri kesan pd sy.

Eye_nee said...

cermin diri hiasi peribadi..mendalam ni bro...

Kakzakie said...

Kenalah bersihkan cermin yg berkabus supaya jelas dan image pun bersih kan...

Salwa said...

bersihkan hati dengan berzikir.

Akue Achik said...

hati mcm crmin..crmin lap bole brsih..hati?huhu

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

hati mudah diselaputi 'kekotoran' kalau kita xpandai jaga..dengan hati lah akan membentuk peribadi kita jugak kan wuming?

wan nurul hezrina said...

wow maksud yang dalam=)tapi cermin mata mummy ngah kaburlah..aper kes?hehe..gurau jer..tq banyak sudi follow n singgah umah mummy=)

nurkaloi said...

nice entry ~~~ ^__^

hati yang suci sukar dicari
tp tak mustahil untuk menyucikan hati kann

misya said...

nce n3 wuming

LINDAHERY said...

wuming :- saya jatuh cinta pada entri ini...hahaha... xde kaitan... :P

Cik Azizah said...

mendalam sungguh maksudnya..penuh phayatan!

dwaty said...

nice.....

Cikli said...

awas cermin mudah pecah

MaMa AiNi said...

mendalam maknanya..hu2x..cerminlah hati dengan cermin yg bersih..pasti nampak segala2nya..he2x..

aniki said...

makan dalam bai...

Bidadari Syurga said...

cermin bak hati... hati umpama kain suci... walau sekotor manapun... jgn pernah minta ulang kerana pasti ada cara untuuk basuuh 'kotor' jadi bersih... bukan ikut kacamata kita sesama manusia... kerna yg menilai semata2 DIA yang di sana

p/s:love this entry...

♥ MS ♥ said...

banyak makna tersurat dan tersirat. muahahahaha. :P