SELAMAT TAHUN BARU 2015

Wednesday, September 21, 2011

PILIHAN DITANGAN KITA

KITA TAK BOLEH PILIH UNTUK
DILAHIRKAN SEBAGAI ORANG MISKIN ATAU KAYA
TETAPI,
KITA BOLEH PILIH 
UNTUK BERUSAHA ATAU TAK MAHU BERUSAHA

Dari: WuMing

16 comments:

lia said...

Allah itu ada.... apa2 pon kita boleh ada dgn doa padaNYA ;p

misya said...

true

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

tepat sekali
semua bermula ngan diri sendiri

Akue Achik said...

i rarely try hard in doing things..

LINDAHERY said...

wuming...camat pagi...weeeeee... lama tak jenguk sini :)

kaya atau miskin kita sama saja... kaya tp tak tahu nak bersyukur buat apa..lebih baik hiduk sederhana saja... ;)

Mommy Fara said...

Kalau mcm anak2 Sultan Brunei yg lahir2 je jdk kaya? Pecite agak2 eh? Heheheh!

Mcm raja2 dlm negara kita, lahir je jdk kaya. Tak yah bt pape pun. Hehehehe!

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn said...

Sgt stuju dgn entry ne.. :)

L said...

ak sookong...

dah solat belom??
http://lolz-l.blogspot.com/2011/09/6-jahanam-1.html

azam said...

hehehe.....

kalau dah kaya, usaha habiskan duit eh??

Anisa Hang Tuah said...

segalanya sudah tersurat.

Hana Soffelia said...

Yup. Betul tu. nak seribu daya, xnk seribu dalih. Tepuk dada, tanya imam. Semuanya atas kemahuan diri sendiri. ^_^

budakijaupendek said...

setuju.
jgn pernah menyerah pd takdir tnpa usaha =)

nini said...

wow...cantiknya.....ada bakat perlu gunakan sepenuhnya...tadek bakat boleh belajar....=D

sugar2 kapas strawberry said...

strongly agree..
Allah takkn ubah nasib kita kalau kita sendiri tak ubah

Run Away said...

ye...dan hanya kita jew..yg boleh ubah nasib diri kita...;d

Jue said...

Betul2..smua tu dtg dr kita. Usaha eskalator kjyaan =)