SELAMAT TAHUN BARU 2015

Monday, September 19, 2011

AKU DI BULI OLEH ANAK DAN ISTERI AKU


Image:Google

Sedih betul bila aku baca tajuk ini. Sebenarnya entri ini agak personal laa… Tapi aku dah tak tahu nak bagitahu siapa. Korang lah tempat aku mengadu… Tempat untuk menagih simpati.
  Aku harap korang memahami hati dan perasaan aku sebagai seorang suami dan bapak yang Mithali ini. Segalanya aku buat untuk keluarga aku. Tapi aku pula dibuli.
  Aku harap kawan-kawan aku kat sini menyokong aku. Aku harap korang beri semangat kepada aku yang merupakan seorang Bapa dan Suami  yang Mithali ini.
  Ceritanya bermula begini. Suatu hari… Aku bawa isteri aku balik kampung aku. Dalam perjalanan itu. Isteri aku cerita bahawa cikgu yang mengajar anak aku di sekolah Tadika dah nak berhenti.
  Mari baca perbualan kami, aku percaya korang akan menangis kerana kesian kan aku…

ISTERI AKU: Abang… tahu tak cikgu yang mengajar mata pelajaran Matematik anak kita dah nak berhenti?

WUMING: Yang mana satu.. Abang kenal tak..?

ISTERI AKU: Kenal… Yang selalu berdiri depan pintu pagar tunggu budak-budak masuk..

WUMING: Cantik tak?

  Isteri aku dan anak aku yang berusia lima tahun jawab serentak…

“Cantiiiikkkkk”

WUMING: Hah… kalau macam tu Isnin ni Abang nak pi tengok lah.. Kalau tak kenal nak kenal… Kalau dah kenal, nak lebih-lebih kenal…

  Isteri aku terus suruh anak aku pulas telinga aku…. Hu..hu..hu.. Korang tengok… mereka buli aku… Kesian tak kat aku…..?

47 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

di BULI gituew ok la x dak hal
notiiii

Kathy Tuah said...

padan muka! hahaha..

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

itu bru sikit..heheh.. ada lg byk cara..

EyqaLuvender said...

ini bkn buli la wuming...
kna pulas tlinge sbb wuming tu gatai sgt...haha
pdn muke =p

WuMing said...

Korang semua tak sokong aku pun....


Korang pun sama saja dengan Isteri dan anak aku...

Hu..hu..hu...

Ooo Ini lah nasib kuu..

azam said...

eh...buli² gatal...best jugak

MaMa AiNi said...

ha2x...tulah nakal sgt !!...pesanan dr mama no notty..nottyz ek !!

Mommy Fara said...

Padan muka! Ouh! Klu ctk, cpt2 offer diri nak tgk ye? Klu tak ctk? Gemuk gedempol? Hitam legam? Muka berjerawat? Mcm ne?

Hehehehehe....

Akue Achik said...

yang ni sy bkn xnak sokong...
tapi..

kalo sy ada kt tmpt kejadian, sy akn turut serta memulas tlinga anda.. haha

misya said...

hehe cian wuming,tu la sape suruh gatal2

HerNameIsSha said...

hahaha wuming2.. lawak2..

MamaEma said...

padanlah kena buli..sebab menggatal...

Acik said...

memang kesiannnn!
pulas lagik! :)

KuNanGKuNanG said...

mmg patut pun kene buli..gatai sesangat..hahaha

dhiera said...

hahhaa..nak cakap padan muka!

Lia said...

wahhh best tu kena tarik telinga... hahaaaa

gadis bunga said...

haha . sape suruh gatal lagiii .

merahitujambu said...

kalau sy pon memang dh kena..ahahaha..nakal!!

Kakzakie said...

Hahaha... memang patut pun kena. Ini bukan buli tapi nak ajar sikiiit je...:)

fiza said...

Hahahaha...nak kena pulas buat lah lagi ^_^

budakijaupendek said...

nasib baik cuma anak wuming yg pulas.
kalau isteri lg kuat pulasnye. hehe

Hanie_Dew said...

komen aku : padan muke. buat la selalu. terlebih peramah lak kan ngan cikgu. hahahaha..kem salam kat bini ko.

Hana Soffelia said...

Memang patut kena buli pun.. hahaha

msredcheesecake said...

Xberapa nak kesian... Hhaaa.... Sbb tau dia jokes je,...

Ayie a.k.a Nyei said...

canttiiiikkk!! hahaha dah pegi tengok nanti buat post baru ok? hahahaha

Amy Syaquena said...

padan muka sapa suruh mengatal..kalau rasa nak lagi buat lah hahaha...


http://www.sinarraudah.com/2011/09/kisah-adik-nur-alia-nabilah-dari.html

Run Away said...

kesian kan...;d

kella said...

hehe.. kalau macam ni.. memang patut kena buli nih. heheh..

salam kenal.. =)

sHeeMa DeaN said...

haaaaa gatai sesangat kannn.. kikikiki..

sHeeMa DeaN said...

haaaaa gatai sesangat kannn.. kikikiki..

Jue said...

kemain suspen lagi entry
mmg patut dibuli!!haha

Dinas Aldi said...

Isy isy isy! Memang tak patut! Memang tak patut kalau tak kena pulaih telinga! Patutnya kena pulaih lebih2 lagi, kahkahkahkah!

Kamariah Awang said...

Kesssiiiiaaaan... Kesian sangat2... Hahaha...

Cik Azizah said...

memang patut kena buli pon! padan muka! wakaka :P

eva said...

ahahahah!! mmg patut pon.. gelak jer bc ni hahaha

c Kartun said...

hahaha..kesian..sakit x???
thnks follow..follow u back..^_^

Salwa said...

haha.memang patut dibuli da~

sUe UnniE;) said...

meh telinge sebelah ag nak pulas..cit~~

pcha farisha said...

Padan Muka...hahahahha..klu sy pon sy suruh buat bende yg sama...hehehe..

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn said...

Hahahaha..mmg ptot kna buli 2, meh sy tmbh pulas tlinge sbelah lg hahaha..

iyan shazlind said...

mmg patut kena puls telinga tu..:P

Eye_nee said...

Tak simpati pon dekat kamu...mmg patut kena piat tinga.....hehehe..

Sori bro..mati2 gua ingat lu pompuan....

WuMing said...

Nampak gaya tak ada penyokong...

Ini lah nasib bapa a.k.a suami MITHALI

nini said...

hahahaha...kesian bapak kena buli yer....len kali cakap le camtuh lagik...kihkihkih

echa takashimaya said...

memang patut dibuli kot.haha.

LINDAHERY said...

wuming nakal2 gitu...hak hak hak

Stairway to heaven said...

~~bhahaha, wuming..oow..wuming mmg lawakss...(wuming dpt bnyk pahala wat org len ketawa...)so dam funny of u...;-)