SELAMAT TAHUN BARU 2015

Wednesday, August 10, 2011

AARRRGHH TAKUT


Musuh yang paling bahaya adalah diri sendiri.
Kegagalan yang paling teruk adalah sifat penting diri sendiri.
Perbuatan yang paling bodoh dalam hidup adalah hipokrit.
Perbuatan yang paling keji dalam hidup adalah sifat dengki.
Kesilapan yang paling teruk dalam kehidupan adalah kalah pada diri sendiri.
Perkara yang paling malang dalam kehidupan adalah tipu diri sendiri.
Perkara yang paling simpati dalam kehidupan adalah perasaan putus asa.
Kegagalan yang paling dasyat dalam hidup adalah bila putus harapan.
Hutang yang paling besar dalam kehidupan adalah hutang budi.
Kekurangan yang paling teruk dalam kehidupan adalah apabila pandang kehidupan dari sudut negative.

26 comments:

azam said...

hehehe......ada yang lebih takut lagi.......

takut dibayangi dosa² silam

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

huhuh,mmg takut begitu..

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn said...

jd org yg brani sgt pn pyh wuming...
:D

p/s: xbrani sgt, xpnakut sgt half2..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

agreeeeeeeee
tepat sekali semua bermula dari diri sendiri

Afikah Aziz said...

penting diri sendiri pun boleh tp jgn melampau sgt,eh btl ke erk ayat ika ni hak3x :P

Mommy Fara said...

Saya sangat-sangat-sangat-sangat-sangat suka entri nie. Setiap pagi bila bangun tidur, patutnya baca utk peringatan diri sendiri.

Musuh paling ketara yg manusia lupa diri...

DUIT

yatt said...

betulll.. sangatt :)

Cik Azizah said...

jijah sokong musuh yg paling bahaya adalah diri kita sendiri!

Hana Soffelia said...

Semua betul! ^_^

nini said...

entry ni best.....=D

Kakzakie said...

Takut pada Allah... ingat diri yg kerdil tapi sentiasa muhasabah utk kebaikan....

LINDAHERY said...

HAI WUMING... :)

LINDAHERY said...

misi dah berjaya pun...image yg simple :)

Niena Pengembara Ilahi said...

jdi lah sahabat baik pd diri sndiri :)

sakurasue said...

ape ape pun,sygilah diri sndiri.. :)

NM02 said...

bila senang lupa Allah

bila susah baru nak ingat Allah

fiq. said...

kalau ditengok balik, bende2 ni lah yg paling tak dirisau oleh manusia kan, semuanye dalam diri sendiri je...tol tak wuming?huhu

maCy said...

bodoh sombong pn pbuatan bodoh kan..

mahfudzah said...

huhuhu,bahayaa

CIK JATT said...

agreed. semua bergantung kepada diri sendiri

Aisyah Aina said...

betul..semua bermula dari diri sendiri..so kalau jadi apa2 jangan asyik salahkan orang je :)

MamaEma said...

kekurang diri ini lah yang kita tidak sedari

LuN@_aiDi said...

betul..betull.. semua bermula dr diri sendiri!

Lia said...

huhu.. mmg bahaya kan.. :)

Cik Gee said...

best la ayat d atas.. suke! ermm nak pinjam boleh?

wsc biolo said...

perkara buruk datangnya dari diri sendiri