SELAMAT TAHUN BARU 2015

Wednesday, July 13, 2011

RESILIENT


Our Greatest is not in never falling,
But in rising every time we fall.

  Simple saja kan ayat di atas.. Tapi maksudnya sangat dalam. Bagi mereka yang tidak pernah menempuhi kegagalan mungkin tak akan rasa apa-apa.
  Bagi mereka yang pernah jatuh dan bangun dan sedang mula merangkak kembali. Ayat di atas sangat berguna.
  Kita selalu nampak orang pakai kereta besar, rumah besar, isteri besar…..Oooopsss!!!! Sorry …sorry. Bukan isteri besar.
  Kita rasa mereka bertuah.. kan? Tapi adakah kita tahu betapa susahnya mereka bermula dulu. Masa itu kita tak nampak. Apabila kita nampak mereka… Mereka telah Berjaya.
  Jadi… ingatlah bahawa kita perlu terus berusaha. Walau betapa susah. Walau banyak mana rintangan. Kerana,jika kita dapat harungi semua rintangan itu… Maka akan sampailah kejayaan suatu hari nanti.
  Juga ingat.. seperti ayat di atas berkata…
  Kehebatan seseorang itu bukan kerana dia tidak pernah jatuh atau gagal….
Tetapi… Kehebatan seseorang itu adalah kerana dia sanggup bangun dengan penuh semangat setiap kali dia jatuh atau gagal..

17 comments:

LINDAHERY said...

mornig... :)

entri yg sgt berguna..mana ada org yg x pernah gagal..mesti akan merasa punye..:)

fa said...

fa setuju dgn ayat ni..
kegagalan yg menjadikn kita lebih teguh dan kuat ^^

Miscellaneous Smiles said...

terbaikk..~~

=)

alieavea said...

agreed...

walopon saya sakit jatuh terjelepok...

tp sy bangun dgn bangga nyer...

ops lari topik ker?

yatt said...

betul... saya juga antara org2 yg pernah menemui kegagalan.. tp alhamdullilah skrg saya rasa lebih yakin utk teruskan hidup :-)

nini said...

sokong....=D

MamaEma said...

sangat setuju...

zOeY zAu YaH said...

betul..org yg pernah gagal tu lbh kuat sebenarnya.

misz fae said...

yg penting usaha! ;)

.m y z. said...

betul tu. setiap kejayaan bermula dengan kegagalan. macam tu jugak blogging. bukan senang nak tarik pembaca masuk dalam blog kita. semuanya bermula daripada bawah. kalau dalam real life pulak, orang2 yang dah berjaya sekarang ni dah rasa dulu asam garam hidup dorang bermula daripada kegagalan ;)

aTy _faRed~ said...

betul tu..saye sokong..!!! yang penting jangan berputus asa... dan setiap kegagalan saye anggap ade hikmah yang lebih baik disebalik nyer...berperasangka baik Lah dengan-NYA..:)

ieka said...

lebih manis,kita berjaya selepas kita gagal..kegembiraan yang tak dapat nak di gambar kan :D

She's Gee said...

betul tu wuming, utk rasa manisnya kejayaan, kite harus rasa cmne pahitnya kegagalan. baru la kite akan hargai apa yg kite miliki kemudian hari..... kan kan kan... ^^

"Rindu pada Penamatnya"

ghost writer said...

setinggi mana kita jatuh lebih tinggi dari itu kita akan daki..

WuMing said...

@LindaHery
Yess... betul.. mana ada orang tak pernah gagal... Lain laa dah dilahirkan dalam keluarga org kaya..

@Fa
Ya... memang tepat skali..

@Miscellaneous Smiles
Tq

@Alieavea
kita harus bangga kerana kita mampu bangun

@Yatt
Tahniah Yatt

@Nini
Trima kasih..

@Mama Ema
Tq

@zOeY zAu YaH
Dan tabah

@Misz Fae
Mesti kena ada..

@.m y z.
Memang laa.. semua perkara perlu ketabahan dan kesabaran..

@aTy_faRed
Betul..betul..

@ieka
Macam kopi... lagi pekat lagi sedap...

@She's Gee
Ya..ya..ya..

@Ghost Writer
Yas.. WuMing sokong

Niena Pengembara Ilahi said...

kemanisan kejayaan tu adalah usaha gigihnya sndiri :D

Niena Pengembara Ilahi said...

kemanisan kejayaan tu adalah usaha gigihnya sndiri :D