SELAMAT TAHUN BARU 2015

Sunday, July 10, 2011

PERMINTAAN YANG SANGAT SUKAR

Image:Google

Seorang lelaki berjalan-jalan di tepi pantai. Dia nampak sebiji botol lama bersama gabus yang menyumbat mulut botol itu.
  Pemuda itu ambil botol itu dan perhatikannya seketika. Dia buka penutup botol itu… tiba-tiba keluar asap berkepul-kepul dan keluar seekor Jin.
  “Ha..ha..ha….. akhirnya aku bebas. Wahai manusia.. Engkau sudah bebaskan aku. Sebagai balasan, aku akan tunaikan satu hasrat yang engkau minta.”Kata Jin itu
  Selepas pemuda itu fikir sejenak, dia pun berkata. “Jin… aku nak pergi Hawaii… tapi aku takut naik kapal terbang. Aku juga tak boleh naik kapal layar, takut mabuk… Boleh tak kau buat jambatan dari sini sampai ke Hawaii…?”
  Jin itu terus menjawab “ Peerrgghhh… engkau buang tebiaatt ker ?  susah tuu… mana nak buat cerucuk ke dalam laut, nak buat jalan lagi dan ia perlu kuasa yang sangat besar untuk melakukannya….Ia memang sangat susah untuk dilaksanakan… Engkau minta sajalah benda lain”
  Pemuda itu diam sebentar dan menyatakan hasratnya yang lain kepada jin itu “Boleh tak kau buat aku senang memahami wanita, mampu buat mereka ketawa dan menangis, buat bagi mereka marah dan sayang dan buat aku dapat jalani kehidupan dengan mereka tanpa sebarang masalah.”
  Selepas mendengar permintaan pemuda itu, Jin itu terus menjawab… “ Ok lah… Jambatan tadi engkau nak berapa lorong?”
  Korang faham tak cerita ini… Wanita sekalian… jangan marah yer….Hiburan saja…He..He…He… Lelaki dan wanita pun ada yang susah difahami. Juga ada yang senang difahami….  Aku sayang semua wanita…terutamanya Emak dan Wife aku…He..he..he..

28 comments:

LINDAHERY said...

amboi2... >__<

yatt said...

hahaha.. nak memahami wanita tu lagi susah ye?? tp saya rasa betul kot... :-)

LINDAHERY said...

try lah ADVERLETS tu :)

nini said...

baiklah...saya faham....hahahha =p

uzAy said...

hihihi..paham2..wanita memang sukar diramalkan :)

Umedia Network said...

Faham2. Nice entry. like2. huhu. ;)

tieykah said...

sebenarnya ak tak berapa paham la

T_T

LINDAHERY said...

amboi sampai 3 sekali letak advertlets ye..hiihhiihh...best tak???

WuMing said...

@Linda
Linda... WuMing letak 3 kan?... Ini lah yang dikatakan lebih sudu dari kuah... He..he..he.. Jangan Jealous...

@Yat..
Tak semua... lelaki pun apa kurangnya...

@Nini...
Bagus..

@Uzay
Hah..ini pengakuan dari Wanita.. Tiada kaitan dgn WuMing hah!.. He..he..he..

@Umedia Network
Hai... sokong jugak...:)

@Tieykah
Hah..tuu diaa... baca banyak kali sikit... ajak kawan-kawan baca...

@Linda
Memang sempoi laa..Cepat...Tq

ieka said...

kalau xpaham pp tuw..tye jew direct to the point..hehe. :D

She's Gee said...

bahahahha... gee faham gee faham.. mane ade prmpuan mrh2 slalu or cerewet mcm tu, ermmm ade mase2 dye je la kan? hehe.. ^^

jin tu kecoh je lebih...

LINDAHERY said...

wuming :- terlebih sudah..heheheh

MamaEma said...

lain manusia..lain sifatnya...

Bidadari Syurga said...

mujur jin tu tahu yang permintaan kedua awak adalah 'urusan allah' heeeeeeeeeeeeee.... pandaipun jin tu buat yang sesenang...

Miscellaneous Smiles said...

amboihh..~~

tak pa tak pa kita sekepala..~~

Syaza Syafiqah said...

hahaha faham sgt ...tk boleh bla btl .. :P

done follow ! follow back k ??

.m y z. said...

err tak berapa nak paham lah cerita ni. explain? hee.

Cik Azizah said...

len org len ragamnya..tapi wanita ni mmg ada yg susah untuk memahami dan di pahami..haha

Shafika Syuhada Rosli said...

truth . sometimes, geram gak..susah eaa ng lelaki nak faham perempuan . =P

zOeY zAu YaH said...

tak paham cikgu..!

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

alamak,phm sgt ni =)

[sutera kasih] said...

perghhh..jin tu sggup tunaikan permintaan pertama hehe

ghost writer said...

bagi jer kat lelaki tuh suatu keistimewaan boleh membaca hati perempuan..

makcik said...

ciss~
nak kena btul jin ni..
siap la kau jin..
hehe ^_^

miss frog said...

jin pon ta ble nak tolong..hahahahahampeh pny jin..dush3x..

aTy _faRed~ said...

hahaha..tergelak aku bace...susah sangat ek nak paham pompuan nih..?? ;p sampai jin pon tolak permintaan tu..huhu

Diari Amirdza said...

untung hubby sy,sbb sy x mintak benda yg merepek-repek...anyway,best gak arr kisah ni...hehehe...

wsc biolo said...

fahamilah pasanganmu,semoga baik saja