SELAMAT TAHUN BARU 2015

Sunday, July 17, 2011

PERBEZAAN JENIS KULIT DAN KEDUTAN

Image:Google

  Korang tahu tak?.. Orang yang mempunyai kulit  kering akan menjadi kedut lebih cepat dari orang yang berkulit minyak.
  Ini kerana kelenjar lemak dibawah kulit orang yang berkulit kering tidak berfungsi dengan baik.
  Maka orang yang mempunyai kulit kering haruslah menggambil inisiatif untuk menjaga kulit mereka sendiri.Korang boleh sapu krim atau lotion.
   Memang semasa kita masih muda, ia tak nampak terlalu ketara… Tetapi apabila usia menjangkau 40an.. Rakan sebaya yang mempunyai kulit minyak atau mereka yang selalu menjaga kulit akan kelihatan lebih segar dan muda dari kita.
  Oleh sebab itu, sebelum terlambat.. kita haruslah mula menjaga kulit kita dari hari ini.

22 comments:

fa said...

owh... hehe.. fa jenis kulit berminyak sikit.. ngege :)

LINDAHERY said...

info yg berguna..hari2 dok dlm bilik aircond...kulit jd kering...so sapulah lotion sebanyak mana yg anda suka...hehhehe

syiela said...

alamak kena letak losyen manyak2 la lpas ni.. syiela lebih kpd kekeringan

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

jom sama2 jaga kulit..heheh..

sbnrnya xpndai pon bab2 gini..

Abby Salvatore said...

makan buah oren n tomato manyak2...kekeke

Cik Ezy said...

kulit saye kering..
sbb tu losyen jgk teman saye..
haha

merahitujambu said...

kulit sy berminyak..ahaha..dan2 jee sbb taknak kedut..hee..thanks info=)

WuMing said...

@Fa
ok laa tuu

@LindaHery.
WuMing juga sepanjang hari dalam Ofiss,, Tapi kadang-kadang kena kluar tengah panas...yang tu tension laa

@Syiela
WuMing juga kulit jenis kering

@Nuyui
Yess

@Abby
Hah.. ok jugak.

cik sakura said...

selalu letak losyen..hehe..nak jaga kulit punya pasal..

syarifahsidrus said...

nasib baik kulit tak kering..hehe

Cha sahaja said...

haha..alamak..kulit ni jnis ape yer..;D

ieka said...

dlu kulit berminyak..skun rasa nya macam kering plak...kena pakai moisturiser nih..hee

Cik Azizah said...

tu pasal la kena rajin pakai losyen utk kecantikan kulit.

ghab van hal said...

owh..thanks for the info..

She's Gee said...

gee berkulit normal.. hehe.. ^^

niDa said...

alaaa... pasni bgtau eh lotion yg sesuai nk pakai. I dah try byk lotion tp sume cam x basahkan kulit I yg kering ni pon.. huhuhu

MamaEma said...

owh,,sya berkulit kering...

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

alamakkkk~ kulit ca kering..sebab ca xsuka minum air masak..nak muntah rasanyer..

Maii Yusre said...

kalau tangan maii sentiasa berpuluh pulak camne? :D

Niena Pengembara Ilahi said...

pakai losyen :D

pCL [p@kcikLie] said...

hurm..blm terlambat lg...segera bertindak !

Cik TeN10 said...

org skrg especially perempuan selalu bising2 kulit berminyak.. padahal kulit berminyak tu la yg sihat.. =)