SELAMAT TAHUN BARU 2015

Thursday, July 7, 2011

KISAH SEBUAH CINTA



  Di awal perkenalan antara Azroy dan Embun amat manis… Bagaikan gula bermadu…

Image:Google
Azroy: Embun…… Abang makan tak lalu laa kalau tak berjumpa  dengan Dik Embun….
Embun: Saya pun sama… seminit tak berjumpa bagaikan setahun lamanya…Abang Roy…

  Ketika cinta berputik segalanya indah… Maka kedua-dua pun bersetuju, cinta mereka diikat… Bertunanglah mereka..

Azroy: Ayang...Embun… Abang adalah orang yang tidak banyak karenah…
Embun: Ayang… Abang Roy.. saya juga tak pandai merajuk…

  Masa lalu begitu indah… tenang dan bahagia… Kedua-dua pun melangsungkan perkahwinan.

Image:Google
Azroy: Dinda…Embun…Abang pulang awal tiap-tiap hari…
Ambun: Kanda…Abang Roy..Saya juga sudah siap masak untuk abang…
Azroy: Dinda Embun…Abang serah semua wang gaji abang pada dinda..
Embun: Saya juga akan berjimat cermat…

  Saksi hubungan percintaan mereka. Maka lahirlah seorang anak lelaki yang comel. Ketika anak berusia 10 tahun, namun cinta pasangan yang dulunya bahagia… kini sudah hambar. Segala kemanisan cinta sudah bertukar menjadi pahit.

Image:Google
Azroy: Tembun… aku dah balik… Mana nasi…Lapar
Embun: Boroi…saya pun sibuk baru balik dari Mesyuarat Syarikat Jualan Langsung.
Azroy: Tembun… Esok aku balik lewat… pergi clubbing dengan kawan-kawan.
Embun: Saya juga balik lewat ada prospect nak jumpa.
Azroy: Hoi.. Tembun nah duit… Aku bagi banyak ini saja…
Embun: Sekarang perbelanjaan rumah juga dah meningkat… Saya juga tak cukup..

  Setelah segalanya berubah… tiada lagi gelak ketawa. Tiada lagi kebaikan untuk dikongsi bersama… Akhirnya perpisahan adalah penamat..
  Kerana masalah dua orang dewasa. Berpisah dengan alasan  tidak lagi bersefahaman… Mangsa yang tidak bersalah adalah si anak kecil…….
Image:Google



21 comments:

pcha farisha said...

ERK.. Touching.. tapi perkara ni tak mustahil terjadi di zaman sekarang ni...harap2 saya dan suami tak macam ni...InsyaAllah...

Bidadari Syurga said...

ringkas.. tapi macam real... thumbs up... tapi itulah dia rutin yg biasanya terjadi.... tapitak semuanya... ada yg bahagia

Cik Azizah said...

selalu terjadi dlm umahtgg sekarang ni. harap2 hidup kita di elakkan drpd perkara begini. insyaAllah..

PinKy MoMMa said...

beep beep sis ur 214 follower ;)

jom support blogger lain di blog sis..
eppy blogging ya..

mOon jOhari said...

takOtnya....mintak jauh la dari perceraian....

tieykah said...

Inilah kisah cinta:(

Umedia Network said...

Wah!!! ringkas tapi banyak kisah nya. huhu. Boleh jadi penulis novel ni. huhu. :)
n jgn lupa follow blog kami dan komen sekali di entry. heheh

She's Gee said...

semoga ape yg tertulis menjadi iktibar pd kite semua.. naseb baik gee bace citer wuming kali ni.. ermmm.... ^^

ieka said...

realiti kehidupan..

mula2 jew manis,

at the end,hurm...

MamaEma said...

tidak mahu terjadi seperti ini.

miss frog said...

sya harap cinta sy tak kan berakhir begitu........huhuhuhuhuhuhuhuhu...

Alin said...

tak boleh blah pggl temdon dgn boroi. wakakaka^^ hehe. Wuming dah kawin kn? hah! jgn buat bini cmtu juga. Alin pun hrp semua benda dijauh. buang yg keruh, ambil yg jernih :D

zOeY zAu YaH said...

embun nama family saya..serius nk gelak bila baca jek ada nama tu hehe

WuMing said...

@pcha farisha
Tapi banyak juga pasangan yang bahagia sepanjang hayat...

@Bidadari Syurga
Memang ada berlaku di sana-sini...

@Pinky Momma
Orait..

@Moon Johari
Usah takut.. hanya lakukan yang terbaik...

@tieykah
Tak semua..

@Umedia Network
Sekadar berpeluang luahkan dalam Blog pun dah ok...sama saja...

@She's Gee
Sebagai pengetahuan.....

@Ieka
Ada juga yang manis selama-lamanya...

@MamaEma
Yalah... mintak simpang...

@Miss Frog
Tak lahh.. WuMing harapkan perkara yang terbaik untuk Miss Frog

@Alin
Sekadar bergaduh sikit tu ada laa.. Lidah pun kadang-kadang tergigit.

@zoeY zAu YaH
He..he..he.. ..Maaf..kebetulan

Mawar Berduri said...

mereka lupa pada si kecil...

makcik said...

haha,,
penat gelak part tembun dgn boroi..
adeihh..

tp tu lah last2 anak yg x bersalah jd mangsa..time bechenta semuanya indah..

Bigdaddyz said...

perceraiain pertama perlu demi kebaikan bersama tapi jika kali ke2...itu harus difikirkan bersama...ke3...sudah sampai masa untuk tidak bersama selama-lamanya.

.m y z. said...

haha last sekali jadi tembun dengan boroi. adehhh.

betul2. kalau masing2 tak pandai nak uruskan hubungan, makin lama akan jadi makin hambar. and lama2 perasaan sayang tu makin lama makin hilang. yelah kan, manusia pun kenal erti jemu jugak. huhu mintak dijauhkanlah semua ni.

misscha said...

reality hurts.....im trying my best to not to be like that.....interesting entry wu ming :)

jom gelak2 entri baru misscha

http://misscha-cecite.blogspot.com/2011/07/x-men-wannabe-yes-u-can-funny.html

WuMing said...

@Mawar Berduri
Inilah yang dikatakan Mangsa

@Makcik
Memang WuMing sengaja fikir nama itu untuk bersesuaian masa nak tukar Embun=>Tembun, Roy=>Boroi

@BigDaddyz
Ha..ha..ha..Dalam maksudnya... Betul tuu...

@.m y z.
Itu sebab kita kena peka dgn perasaan masing-masing

@MissCha
Teng kiuu...:)

Miscellaneous Smiles said...

sadis..

ah tak nk kawen lahh