SELAMAT TAHUN BARU 2015

Tuesday, April 26, 2011

Kulit Kedut


  Kecantikan adalah satu perkara yang tak boleh lari dari wanita. Umpama  isi dan kulit…(macam lagu Search pula) Betul tak? Malah ramai lelaki hari ini pun ambil berat tentang kecantikan. Mereka pergi ke spa, pusat rawatan kulit dan sebagainya. Aku juga suka jaga kulit. Tapi tak gitu-gitu tau… Tak kuasa I…….
  Tapi korang tau tak kecantikan ini kita perlu jaga dari dalaman. Barulah boleh kekal lama. Tak guna korang pergi spa,saloon, pusat rawatan kulit dan sebagainya jika korang tak jaga pemakanan(iaitu dari dalaman).
  Korang tahu tak makan makanan yang manis terlalu banyak boleh memyebabkan kulit kita berkedut. Malah merupakan satu punca utama penyakit Kencing Manis(Diabetes).Tapi aku tak cerita tentang penyakit Kencing Manis kali ini. Hanya tentang “Kulit Kedut” sahaja.
  Ini kerana kandungan gula dalam saluran darah terlalu banyak. Maka gula ini akan melekat pada serat Protien di bawah kulit. Keadaan ini akan menyebabkan ketegangan pada kulit. Keadaan ini mempercepatkan kadar penuaan pada kulit. Malah kulit akan menjadi kedut dan kasar akhirnya.
  Jadi jika korang sayangkan kulit korang. Janganlah selalu makan manis. Senyum manis-manis tak apa….Kih…Kih….

2 comments:

Fur Bites Pet Shop said...

wahh... nice info...

nway thanks 4 following my bloh... i oredy follow u back...^^

WuMing said...

Thank q Bro... Just wanna share somethin' good..Nice to know you....