SELAMAT TAHUN BARU 2015

Sunday, December 23, 2012

BEKERJA DALAM BENTUK KUMPULAN




Image:Google
  Sebagai manusia, kita tidak mampu untuk membuat semua perkara seorang diri. Kerana setiap orang mempunyai kepakaran atau pengetahuan yang berbeza.
  Jadi, kita patut bekerjasama untuk membuat sesuatu perkara untuk mencapai kejayaan.
  Bukan masing-masing menuding jari untuk mencari kesalahan antara satu sama lain.




6 comments:

Sya_Merpati Putih 88 said...

bekerja dalam kumpulan nie memang bagus bila kita dapat berkongsi idea dan pendapat maka berkembanglah idea itu menjadi sesuatu hasil yg tebaik dan segar..

sy setuju dgn kamu, dlm berkumpulan harus ada kerja sama. bukan saling menyalahi, harus ada toleransi dan komunikasi..:)

outbound malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Bukanlah suatu kesalahan ketika kamu mencoba dan kemudian gagal. Satu-satunya kesalahan adalah ketika kamu tidak berani mencoba
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ..

outbound malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Bukanlah suatu kesalahan ketika kamu mencoba dan kemudian gagal. Satu-satunya kesalahan adalah ketika kamu tidak berani mencoba
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ..

ieja amieja said...

setuju sgt..
bersatu teguh bercerai roboh..

Anonymous said...

biasa pergi kem, trainer akan bagi beberapa barang utk kita siapkan satu projek. dan barang2 tu pulak x complete, trainer akan bagi lain2 barang kpd setiap kumpulan yg berlainan.

terpulang pd kita utk negotiate dgn kumpulan lain utk melengkapkan barang (begitu juga kumpulan lain dgn kita) dan akhirnya dapat menyiapkan projek tersebut.

1st kem yg saya pergi, semua kumpulan nampaknya cukup matang sebab pandai nak berkongsi malah ada yg bergabung utk mantapkan lagi hasil projek dorang.

2st kem yg saya pergi, amat menyakitkan hati sebab ada kumpulan yg xnak langsung bagi kerjasama. dorang degil dgn cara dorang, mungkin kerana dorang ade kelebihan sbb barang dorang ternyata lebih banyak.

bile hal di atas terjadi, maka berlakulah situasi di mana kumpulan tersebut dapat menyiapkan projek tapi kumpulan lain terkontang-kanting sebab tak cukup brg. tapi ape yg kami buat adalah, kami bergabung dgn dua buah lagi kumpulan yg sanggup berkongsi & akhirnya dgn gabungan ini, projek dpt juga disiapkan.

sekurang2nya kami menang dgn cara kerjasama kumpulan yg rata2 waktu tu satu kumpulan pon tak sanggup amik risiko lepas tengok kumpulan yg pentingkan diri sendiri tu berjaya siapkan projek dorang tanpa bergabung dgn mane2 kumpulan sekalipun.

entahlah, kadang2 orang memang suka nak menang saja sampai tak reti nak bagi kerjasama kat orang lain. -.-'

sorry terkomen pnjg plak.

mama aini said...

ehem betul.. kita perlu bekerjasama utk mncapai sesuatu..