SELAMAT TAHUN BARU 2015

Tuesday, October 30, 2012

KHASIAT AIR KELAPA

Image:Google

Ramai yang sedari tentang Khasiat Air Kelapa . Ramai juga yang tak tahu… Bagi mereka  atau mereka-mereka(ayat orang gagal dalam Bahasa Malaysia) yang hidup di kota. Memang susah nak dapat air kelapa yang segar. Untung bagi mereka yang hidup di kawasan kampung
  Unsur galian dalam air kelapa adalah seperti:

  • Kalium
  • Besi(Ferum)
  • Natrium
  • Fosforus
  • Asid Amino
  • Vitamin
  • Glukosa
  Semua unsur galian ini boleh diserap serta- merta oleh tubuh badan kita. Selain dari ini. Air kelapa juga mempunyai lemak yang diperlukan oleh tubuh badan kita.
  Air kelapa juga berguna untuk proses Detoksifikasi atau pembersihan sisa toksid dari tubuh badan..
  Ok… lah… aku nak pi panjat pokok nyioq lah… Tapi takut tak sempat minum ayaq nyiog tu… Jatuh mati pulak….  Aarrrgghhhh… sapa boleh tolong panjat ni…..

9 comments:

Zie said...

beruk pandai panjat..hehe

Zee Gee said...

besttt pnjat pokok kelapa.. dulu kecik2 selalu bwt.. =)

xde jatuh ye la haaa... ishhh wuming2.. =)

Mak Wardah said...

Yup, Wuming memang betul, air kelapa memang baik untuk kesihatan.

ieja amieja said...

len kali tanam je pokok kelapa yg rendah tu..x perlu nak memanjat bagai ^__^

lady scooter said...

sedapnya air kelapa...

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

hehehe betul tu, kelapa memg byk khasiat,,cuti raye ritu bru wat coconut shake kt umah,haha terus rase sihat =p

Nurna said...

owh,, coconut shake,, bestnya..

merapu said...

bole detoks, best ny, huhu

mama aini said...

lama mama tak minum air kelapa..ehem byk khasiat air kelapa kan WuMing..