SELAMAT TAHUN BARU 2015

Thursday, March 8, 2012

SETELAH IA HILANG


Image:Google

Banyak benda disekeliling kita. Yang kita faham,, itu adalah milik kita. Walaupun kita akan tinggalkan kesemuanya suatu hari nanti… Termasuk nyawa kita.
  Ada benda yang bernyawa, tidak kurang juga benda yang tidak bernyawa. Kita rasa biasa-biasa saja. Kita akan capai ketika kita perlukannya… Kita akan cari apabila kita ingin berurusan dengannya.
  Tetapi suatu hari ketika benda itu hilang.. Orang itu pergi buat selamanya.. Hah…. Panic.. gabra dan gelabah biawak,, semua perasaan pun ada.
  Inilah lazimnya sifat manusia…
  Jadi… sebelum benda-benda itu hilang.. sebelum orang-orang tersayang pergi buat selamanya…
Hargailah…

Aku teringat buat entri ini semasa aku dalam perjalan ke ofis pagi tadi… Butang baju aku hilang…Hu..hu..hu..



37 comments:

CaDLyNN said...

hahaha...mane p butang baju tu..

tp betullah..hargai sesuatu tu sblm mereka hilang dari hidup kite..kalau da hilang baru nk hargai..tak gune..

azam said...

patah tumbuh hilang berganti....wa;aupun penggantinya xmungkin sama dgn yg terdahulu

Akue Achik said...

betul2...huhu..

msa bnda tu ada sy bt dek je..bila da hlg, bru rsa mnyesal sgt tak jga baek2..

sisdee said...

hahahahha betul!!! klu dah hilang nk cari balik satu hal..

so hargai apa yg ada depan mata..byukur!!

part butang hilang tu bolh cari butang lain..tapi klu nyawa hilang? emmmm

Deru Ombak said...

Butang baju yang hilang banyak bagi inspirasi pada WuMing ye.. Gud! Butang baju yang hilang, walaupun kecil,
Akan terasa ketidaksempurnaannya. :)

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

hahaha naisb baik butang baju hilang kalo zip seluar terkoyak x ker naya tue

lia said...

otw p opis td, ada org meninggal xcident, mak dia nanges2 tepi jalan... mata terus bergenang...

Eye_nee said...

Benda ni yg seringkali kita gagal melakukannya...cuai dan seperti tak ambil peduli..tp bila dah hilang dari mata...baru tau betapa berharganya ia setelah hilang....

Hana Soffelia said...

Mesti seksi WuMing kat tempat keje ari ni coz baju tidak berbutang. kahkah

Pok Amai-Amai said...

Butang baju hilang? Tang mana hilang tu? Alamak!

Mr.Clive said...

bro,rambut da start gugur ka?hahah

semakin tua,satu demi satu akan meninggalkan kite...hhe

Munnafendy said...

ha tu la...sebelum ni bila nak butangkan baju ganas sgt..kan dah tercabut... =D

Safinah Harun said...

funny..haha..apa kaitan dgn pic tu?

pelangi isya said...

Alamak!

pelangi isya said...

Alamak!

LINDAHERY said...

butang hilang ek???? carilah kat blog linda...mesti tak jumpa... ehee

LINDAHERY said...

Nak duit ek???? klik nuff & adverlets aje lah tiap kali masuk sini...ok???

jemarisuri said...

haha~wat lawak plak wuming ni...nasib baik butang blh control cun lagi...hehe

aleen aiden said...

ah sudah. mana pulak hilangnya butang baju anda. cuba cek dalam mesin basuh. hu3

Mr.Clive said...

selamat hari sabtu bro!hoho

etuza said...

Asalam..
Datang ziarah..membaca info menyedarkan diri..tq

Ckin Kembaq said...

hargailah...jangan dah hilang baru nak meratap.... ^__^

Teenager Housemaid said...

cari butang nak bagi wuming..:p

cik mun said...

hargai lah sebbelum ia tiada..

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn said...

heheheh...da lma xon9 blog..
lma gak la xmlawat blog wuming ne..
:)

Mama Ema said...

butang baju hilang boleh diganti..nyawa hilang tak akan berganti..

c'axoera ヅ said...

hilang sudah kemachoan lah gitu hhehehe

Hiddy Asri said...

Ckp psl butang, ada bc x ttg seorg pmpn yg fobia tgk butang plastik? Mahasuci Allah, ada jg penyakit fobia mcm tu kan?

EyqaLuvender said...

kite ingat rambut wuming yg hilang...kekeke~

farizah zin said...

hi..
saya da folo...

this is my blog...come la singgah..

www.obsesikraf.blogspot.com
www.farizahzin.blogspot.com
www.orkedpagi.wordpress.com

thank you.

LINDAHERY said...

wuming ni mcm biskut...kejap ada kejap takde...buzy lee tuu.. ;)

outbound malang said...

kunjungan sob ..
salam sukses selalu ..:)

KhaiRin : anies said...

aiseh!

Jahidih Saili said...

Salam..hehe..bila dah kreatif bila2 pun boleh timbul idea..mantap..

mama aini said...

hello WuMing..sori lambat lawat WuMing..mama bz sikit skrg ni..ehem butang baju hilang..ya menghargailah apa yg kita ada..

ieja amieja said...

setuju sgt2 tu wuming..
jgn sebab butang baju wuming yg hilang,wuming terkilan sgt2 la plk..hehehe

Mak Wardah said...

I am just silent reader. hargai kehidupan & orang2 yang ada disekeliling anda