SELAMAT TAHUN BARU 2015

Wednesday, June 29, 2011

MASA & USIA


Pada usia muda kita sangat bertenaga. Punyai terlalu banyak masa. Tapi sayangnya tiada wang.



Semasa sudah dewasa. Kita telah berkerjaya. Masih lagi kuat dan sihat. Telah mendapat pendapatan yang tetap. Namun kita pula tidak ada masa.



Hari tua. Segala keperluan hidup, kita ada. Wang ringgit, masa dan kebebasan. Tetapi ia sudah terlalu lewat. Kita dah tak larat.Sudah tidak bertenaga lagi.

Fikir-fikirkan lah…..

11 comments:

fa said...

hargai 5 perkara sblm 5 perkara..
mcm dlm lagu raihan... hee ;)

misscha said...

hmm sedehhh...tp betul....len la kalau dilahirkan dalam keluarga kaya..

Cik Azizah said...

tu la org cakap.kita tak pernah bersyukur dengan ape yg ada.. emm..

man said...

jadikan setiap detik pengalaman berharga...

.m y z. said...

terasa mcm nak balik ke zaman kanak2. tak payah pikir pasal masalah. tau nak main dgn kawan2 je T__T

ghost writer said...

itulah sebahagian dari fasa2 yang akan kita lalui...mau tak mau kita terpaksa lalui jua.

suha said...

hidup ni tak selalunya indah (^_^)


wuming,jom join cik suha..kita wat trend..nnti jengah entry latest cik suha tau

She's Gee said...

ermm x taw nak cakap ape.. mmg gee masih mude tapi takde duit. takut law jadi mcm kat ats tuh.. tak bez ye..

WuMing said...

@Fa
Hmm....

@MissCha
Ya lahh.. tak apa.. WuMing tak sekaya orang lain...Tapi bahagia dengan adanya kedua-dua ibu dan bapa yang sangat sayangkan WuMing..

@Cik Azizah
Betul tuu...

@Man
Yes Bro...

@.m y z.
Kanak-kanak pun selalu nak dewasa cepat-cepat..

@Ghost Rider
Apa boleh buat...Hanya usahakan yang terbaik.

@Suha
Juga tak selalunya tak indah..

@She's Gee
Muda lagi, lagi baik... boleh buat perancangan awal...

Mawar Berduri said...

masa aku semakin suntuk..

mOon jOhari said...

...ingt 5perkara sebelum dtg 5 perkara....