SELAMAT TAHUN BARU 2015

Wednesday, May 11, 2011

Tuan Kedai Yang Sembelit

Sebelum aku nak mula bicara, aku mohon maaf dulu yer… Sebenarnya Blog aku ini bukan untuk komen atau nak cerita tentang keburukan orang lain. Aku lebih kepada buat lawak dan bagi tips…
  Tapi pagi ini aku nak cerita sikit pengalaman aku. Kejadian ini baru saja terjadi pukul 08 45am(12hb May 2011) pagi tadi. Sebenarnya pagi tadi dalam perjalanan ke tempat kerja aku singgah beli kuih-muih di satu kedai. Malas aku nak lepak kat situ.. Dah lah hujan, aku pula agak lewat.
  Ceritanya begini…kedai yang aku maksudkan itu memang banyak makanan. Maksud aku sarapan ala-ala orang Malaysia lah… Nasi lemak, roti canai dan juga kuih-muih.
  Tapi korang tau tak… tuan empunya kedai tu… sempoi  betul… Dia tak buat apa. Cuma duduk kat kaunter dan ambik duit saja. Usianya lebih kurang 40 lah. Tapi mukanya macam orang “Sembelit”. Senyum tak, apa tak. Dia buat macam dia pikul 5 guni beras atas bahu dia.
  Dia memang tak kata apa kat aku laaa… Tapi lawak juga tengok muka dia tu… First time dulu aku ingat dia mood tak baik hari itu. Isteri dia datang bulan ker… apa ker(apa kaitan dengan dia)…… Rupanya tak… Menang nature dia macam tu…. Dah 3-4 kali aku ke kedai tu… Memang dia maintain saja buat muka macam tu….Tu yang lawak tu…
  Abang… jangan marah yer… saya tak kutuk abang… saja nak share ngan kawan-kawan…Nanti esok saya singgah lagi kedai abang…Kalau abang sembelit… makan lah ubat….

10 comments:

Alin said...

masa sekolah dulu pun mcmtu juga. ada seorg makcik kedai buku tu kan muka dia masam gila atau dengan bhs kasarnya muka macam tahi. mula2 tu ingtkan sbb penat ke, uzur ke hape tau rupanya dah memang mcam tu muka dia. tak suka meniaga buat apalah nak meniaga kalau hari2 bdk sekolah dtg buat muka tahi dia yang konon wangi tu. huhu. huhu terEMO pula. hihi :-P

WuMing said...

Alin... bawa bersabar Alin..nanti engko pula sembelit...Dia buat muka macam tu dia yang tension... Kita jangan peduli... Kita Cool...

KK said...

ntah lah abg nie..senyum lah sikit..baru lah kita rasa happy nak membeli..nanti rezeki pon mudah masuk..kan? huhu ^^

WuMing said...

@KK: Ya Lah...tapi tak kisah lah... pelanggan pun pelbagai ragam, tuan kedai pun pelbagai ragam...

miss frog said...

comel what wat muka cam to..hohohoh....
aip..kamo..saya dah follow kamo lah...haish...

FARAH said...

HAHA . comel pic tuu ;)

suha said...

hahaha kelakar tol cite..ade ke ptot syak die sembelit (^_^)

erk cik suha nk bg pndpt sket,ape kata gune pop up window je..lg senang nk komen hehehe tu pon kalo awk setuju ngn cik suha la

Anonymous said...

hihihi..sesuka je nk gelak kan muka org ek..haip!! tak baik taw... :P

WuMing said...

@SUha: Akan usahakan...trima kasih..
@Linda: Yalah tak baik tau...Tu pun gurau saja.. Pelanggan tegar tau...
** Buat pengetahuan semua ada komen yang tak boleh publish dan hilang... Ada masalah minggu lepas denga blog ini... So Sorry.

miss frog said...

patot ah kumen saya hilang...toink3x..kita pon hadapi prob yg sama...jgn risau..