SELAMAT TAHUN BARU 2015

Monday, September 20, 2010

INTAI

  Cyndy adalah budak baru dalam kelas. Hari pertama Cyndy ke sekolah ada seorang budak lelaki suruh Cyndy berdiri di atas meja dengan memberi upah RM5. Cyndy setuju dan apabila balik rumah dia cerita semua kepada maknya.
  Mak Cyndy beritahu lain kali jangan buat begitu. Kerana budak itu ingin memperdaya Cyndy dan nak intai  seluar dalam Cyndy.
  Keesokan hari budak lelaki itu suruh Cyndy naik atas meja lagi dengan naikkan ganjaran menjadi RM10. Cyndy bersetuju dan seperti biasa dia akan cerita segalanya pada mak.
  Mak Cyndy marah dan melarang Cyndy jangan ikut cakap budak lelaki itu lagi kerana budak itu cuba nak intai seluar dalam Cyndy.
  Keesokan hari budak lelaki itu cuba pujuk Cyndy. Tapi Cyndy tak mau. Budak lelaki itu pun naikkan ganjaran sampai RM50. Cyndy pun bersetuju.
  Apabila balik rumah Cyndy terus cerita pada maknya lagi. Mak Cyndy sangat marah dan bagitau jangan buat lagi. Budak lelaki itu mamang nak tengok seluar dalam Cyndy. Lalu Cyndy pun manjawab" Mak usah bimbang, budak itu tak akan dapat tengok seluar dalam saya. Sebab saya tak pakai seluar dalam hari ini."

No comments: